Ponad 560 zgłoszonych prac, 12 zwycięskich projektów, 5 dni malowania i niezliczona ilość dziecięcych uśmiechów – to efekty Operacji sufit, konkursu na projekt w salach pooperacyjnych w Centrum Zdrowia Dziecka. Pomysłodawcą i organizatorem akcji była firma AkzoNobel.
Pobyt dziecka w szpitalu jest zawsze trudnym przeżyciem dla niego i jego najbliższych. Strach, stres, niepokój, ale także znudzenie i zmęczenie. To emocje, które towarzyszą dzieciom tuż po operacji. Dlatego organizatorzy konkursu postanowili odmienić rzeczywistość małych pacjentów warszawskiego Centrum Zdrowia Dziecka i ogłosili konkurs, w którym mogli wziąć udział wszyscy – studenci, pasjonaci i profesjonalni graficy.
Dwanaście najbardziej kolorowych projektów zostało nagrodzonych, a następnie wykorzystanych do odnowienia pomieszczeń w warszawskim szpitalu. Na sufitach pojawiły się min.: zwierzęta, postaci z bajek, baloniki i kwiatki. Wyboru zwycięskich prac dokonało jury, w składzie:
- Michał Pawlik, Mamastudio (http://mamastudio.pl/#!/kim-jestesmy/)
- Ada Buchholc (http://www.adabuchholc.com/)
- Katarzyna Bogucka (http://bogucka.com/)
- Ola Cieślak ( http://olazbloku.pl/)
- Joanna Rusinek ( http://www.kreskaikropka.pl/)
- Marianna Oklejak (http://mariannaoklejak.blogspot.com/)
– W lutym br. po raz pierwszy wsparliśmy Centrum Zdrowia Dziecka, wtedy pracownicy firmy AkzoNobel odmienili otoczenie małych pacjentów, tworząc barwne malowidła na ścianach o powierzchni blisko 1000m2 - mówi Janusz Naglik, Dyrektor Generalny AkzoNobel Polska. – Teraz ogromnym sukcesem okazała się Operacja sufit, która tylko utwierdziła nas, że pomagać zawsze warto – podkreśla Naglik.
Akcja miała charakter charytatywny. Pomysłodawcą była firma AkzoNobel, jeden z największych producentów farb i lakierów na świecie, którego misją jest dodawanie kolorów do życia ludzi. Firma przekazała farby do malowania pomieszczeń, ufundowała także nagrody dla zwycięzców. Projekty zostały wykonane farbami Sikkens Alpha SanoProtex, przeznaczonymi do pomieszczeń służby zdrowia, charakteryzującymi się właściwościami antybakteryjnymi. Do akcji włączyli się również pracownicy firmy oraz wolontariusze, którzy wspólnie zrealizowali zwycięskie projekty. Partnerami było Good Looking Studio oraz platforma millionyou.com.
AkzoNobel jest największym producentem farb i lakierów na świecie, dlatego też bardzo angażuje się w projekty na rzecz społeczności lokalnych. Podstawowym założeniem programów CSR w AkzoNobel jest zachęcenie pracowników firmy do aktywnego działania na rzecz społeczności lokalnej zgodnie z misją firmy, jaką jest dodawanie kolorów do życia ludzi.
Źródło: Operacja sufit