Sześć miesięcy temu agencja reklamowa about ad rozpoczęła pracę nad liftingiem logotypu Stowarzyszenia Na Tak, a także nad procesem scalenia wszystkich podmiotów oraz inicjatyw należących do Stowarzyszenia.
Poznańskie Stowarzyszenie Na Tak wspiera osoby niepełnosprawne intelektualnie na każdym etapie życia. Codziennie, ponad 650 osób, zarówno dzieci, młodzież, jak i dorośli, z różnymi schorzeniami neurologicznymi i genetycznymi, otrzymuje pomoc rehabilitacyjną. Głównymi wartościami, jakimi kieruje się Stowarzyszenie są rozwój, akceptacja i radość.
Agencja reklamowa about ad podjęła się wprowadzenia zmian w tożsamości wizualnej placówek oraz inicjatyw, podlegających Stowarzyszeniu Na Tak, na zasadach pro bono. Wszystkie zmiany w logotypach wprowadzane były w porozumieniu z kierownikami placówek. Efektem tej współpracy jest 20 nowych logotypów, a co za tym idzie zmiana w identyfikacji wizualnej organizacji, polegająca na uproszczeniu odcisku palca oraz zastosowaniu jednakowego układu we wszystkich logotypach.
Współpraca pomiędzy Stowarzyszeniem Na Tak i agencją rozpoczęła się rok wcześniej – w grudniu 2013 roku. Stowarzyszenie otrzymało wówczas od about ad pewną kwotę na finansowanie swojej działalności. Następnie, agencja zaproponowała lifting głównego logotypu Stowarzyszenia, zmianę oraz integrację istniejących logotypów podmiotów i inicjatyw, a także poprawę komunikacji organizacji z otoczeniem.
W pierwszym etapie, zespół about ad zorganizował warsztaty dla pracowników Stowarzyszenia oraz podlegających mu placówek, podczas których uczestnicy dowiedzieli się jak ważną rolę pełni tożsamość organizacji oraz spójna komunikacja. Następnym krokiem było zaprojektowanie wszystkich logotypów podmiotów należących do Stowarzyszenia. Obecnie trwają prace nad uspójnieniem wszystkich nośników Stowarzyszenia.
Aktualny system identyfikacji wizualnej, ma na celu skupienie wszystkich placówek pod parasolem Stowarzyszenia oraz zjednoczenie ich w działaniu na rzecz pomocy podopiecznym. Charakterystycznym znakiem, wspólnym dla powstałych logotypów, jest odcisk palca.
- Odcisk palca w logotypie Stowarzyszenia Na Tak oraz logotypach placówek należących do Stowarzyszenia ma podwójne znaczenie. Z jednej strony osoby z niepełnosprawnością intelektualną, jeśli nie mogą lub nie potrafią złożyć podpisu, poświadczają swoje zdanie właśnie odciskiem palca – mówi Natalia Marciniak-Madejska, dyrektor Stowarzyszenia Na Tak. - Z drugiej strony po odcisku palca nie możemy rozpoznać, kto jest po drugiej stronie. Przyjmujemy ciche założenie, że po drugiej stronie jest po prostu człowiek, a dla nas ważne jest, by każdy człowiek miał takie same prawa i możliwości rozwoju, bez względu na iloraz inteligencji.
Ważnym argumentem dla stworzenia silnej tożsamości i spójnej komunikacji, było przypadające na ten rok 25-lecie działalności Stowarzyszenia. Jubileusz stanowił doskonały moment na poinformowanie o nadchodzących zmianach, które zostaną wprowadzone w życie wraz z początkiem przyszłego roku.
Za projekt i jego realizację ze strony agencji about ad odpowiadają: Karmena Roztocka (Strategic & PR Director), Joanna Boruta (Junior Strategic Planner), Agnieszka Andrzejczyk (Account Executive), Michał Dorofiejczyk (Graphic Designer), Agnieszka Budzińska (Illustrator).
Pobierz
-
Informacja prasowa
doc ・1.25 MB
Źródło: about ad