Wspólnie dla marzeń dzieci walczących z nowotworami krwi. Start nowej kampanii Fundacji DKMS: „Kiedy dorosnę…”
W Polsce co roku diagnozuje się około 1100-1200 nowych przypadków nowotworów u dzieci, a blisko 40 proc. stawianych diagnoz to schorzenia układu krwiotwórczego, w tym białaczki i chłoniaki. Choroba zmienia codzienność małych pacjentów, ale nie sprawia, że przestają marzyć i snuć plany na przyszłość. Celem nowej kampanii fundraisingowej Fundacji DKMS pod hasłem: „Kiedy dorosnę…” jest wsparcie dzieci w walce z nowotworami krwi i zapewnienie im szansy na spełnianie marzeń oraz aspiracji w już zdrowym, dorosłym życiu.
A Ty? Kim chciałeś zostać, kiedy byłeś dzieckiem?
Dzieci często zastanawiają się, kim zostaną, gdy już dorosną: strażakiem, piosenkarką, a może lekarzem? Możliwych scenariuszy jest mnóstwo i zdarza się, że ulegają zmianom. Niestety, codzienność wielu małych pacjentów cierpiących na choroby nowotworowe odsuwa na dalszy plan dziecięce marzenia, poza jednym – powrotem do zdrowia.
„Bohaterami kampanii są 7-letnia Wiktoria i 3-letni Szymuś. Pokazujemy ich małe i wielkie marzenia o dorosłym życiu. Kampania przypomina, że choroba nowotworowa dziecka całkowicie zmienia rzeczywistość całej rodziny. Przychodzi niespodziewanie, burząc dotychczasowy tryb życia i poczucie bezpieczeństwa. Dla małych pacjentów choroba to również przerwa od beztroskiego dzieciństwa, od codziennej zabawy, szkoły lub przedszkola, kontaktu z rówieśnikami. Celem Fundacji DKMS jest kompleksowa pomoc dla małych pacjentów i ich rodzin w całym procesie leczenia” – mówi Agnieszka Gadomska, Specjalistka ds. Fundraisingu Fundacji DKMS i koordynatorka kampanii.
Pomoc na każdym etapie choroby
Kampania „Kiedy dorosnę…” skupia się na tym, żeby sprawić, by dzieci pomimo choroby nie przestawały wierzyć w swoją przyszłość. Działania Fundacji DKMS mają na celu zapewnienie wielopłaszczyznowej pomocy małym pacjentom i ich rodzinom na każdym etapie choroby. W ramach kampanii zbierane są fundusze na kompleksowe wsparcie w procesie leczenia i zdrowienia, w tym:
· pomoc psychoonkologiczną,
· rehabilitację,
· pokrycie kosztów rejestracji potencjalnych dawców szpiku,
· wsparcie dla szpitali dziecięcych w zakupie specjalistycznego sprzętu.
„Z pomocą naszych Darczyńców wspieramy finansowo szpitale, w tym kliniki dziecięce m.in. w zakupie specjalistycznych urządzeń medycznych i diagnostycznych oraz w remontach oddziałów. Na czas choroby szpital staje się dla całej rodziny drugim domem. Chcemy, by z naszym wsparciem dzieci mierzące się z nowotworami krwi mogły dochodzić do zdrowia w godnych i przyjaznych warunkach” – podkreśla Agnieszka Gadomska.
Kampania obejmuje działania w social mediach i outdoorze. Za opracowanie koncepcji kreatywnej odpowiada Fundacja DKMS ze wsparciem Promo Agency, za działania mediowe Performics.
Autorem zdjęć małych bohaterów jest Robert Szaban.
Fundacja DKMS zachęca do wsparcia kampanii i pomocy małym pacjentom walczącym z nowotworami krwi, by mogli spełniać dziecięce marzenia o dorosłym życiu. Więcej informacji pod linkami:
Źródło: Fundacja DKMS