Skrzyżowane widelce, spartanie i więzienne tatuaże wśród zwycięzców VI edycji konkursu Kampania Społeczna Roku
Kampania „Bardzo Dobre Maniery” otrzymała tytuł Kampanii Społecznej Roku 2013. 7 maja w Teatrze Kamienica na uroczystej Gali wręczono nagrody i wyróżnienia 17 kampaniom ze 100 zgłoszonych do konkursu.
Jurorzy oceniali nie tylko kreację i estetykę, ale całokształt działań komunikacyjnych, w tym również dobór odpowiednich narzędzi i efektywność.
Tytuł Kampanii Społecznej Roku w kategorii Kampanie lokalne odebrali ex aeguo Spartanie Dzieciom za „Spartanie Dzieciom – Biegniemy dla Stasia”, celem działań była zbiórka funduszy na rehabilitację 2-letniego chłopca i Fundacja Zmiana, która zrealizowała kampanię „Majewskich posadzili” popularyzującą ideę akcji „Książki w pudle”.
W gronie zwycięzców znalazła się także kampania 1% Fundacji Hospicyjnej „Ta reklama jest zrobiona dla pieniędzy”, której hasłem jest przekształcony cytat z piosenki „Mamona” zespołu Republika. Wszystko po to, by sprowokować rozmowę na temat, dlaczego organizacje pożytku publicznego wydają pieniądze na reklamy. W kategorii Kampanie firm i fundacji firm laureatem został kompleksowy projekt „Ciśnienie na życie” organizowany przez Polpharmę, a w kategorii Marketing zaangażowany społecznie - „Paka dla bezdomniaka”, która powstała dzięki sprawnej współpracy firmy sklepu keko.pl i Fundacji Viva!.
Jak zauważają organizatorzy Konkursu rośnie rola mediów społecznościowych i najnowszych technologii. „Dzięki nowym narzędziom powstają kampanie, które są bliżej ludzi; angażują odbiorców w rozwiązania lub przynajmniej rozumienie problemów społecznych” - twierdzi Paweł Prochenko, przewodniczący jury i prezes Fundacji Komunikacji Społecznej, która organizuje konkurs.
W tej edycji bez statuetek wyszli twórcy kampanii zgłoszonych w kategoriach: Kampanie instytucji publicznych oraz Kampanie o tematyce zdrowotnej. Po burzliwych obradach jury przyznało w tych kategoriach tylko wyróżnienia. Drugi rok z rzędu najlepszą kampanię w kategorii Świat wybierało międzynarodowe jury - zwyciężyła kampania „Solo para niños” hiszpańskiej Fundacji ANAR.
Natomiast kampanie zgłoszone w kategorii Akcje zaangażowane społecznie oceniali internauci, oddając głosy na portalu kampaniespoleczne.pl. Ich wybór to kampania Motopozytywni.pl. Wyjątkiem tej edycji konkursu było przyznanie wyróżnienia specjalnego dla kampanii „Tata Julki”, nie mieszczącej się w wytycznych poszczególnych kategorii. Jury doceniło w tej kampanii dopasowanie przekazu do grupy docelowej, a dzięki temu zrealizowanie w całości założonego celu w imponującym tempie. Spot zainspirował jury do stworzenia w przyszłym roku nowej kategorii konkursowej – Kampanie fundraisingowe.
Źródło: Fundacja Komunikacji Społecznej