Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych stworzył System iPFRON+, który będzie pozwalał jeszcze łatwiej uzyskać wsparcie dla osób z niepełnosprawnościami. Wśród jego celów jest m.in. uproszczenie procesu aplikowania o środki PFRON, usprawnienie i przyspieszenie procesu udzielania dofinansowań, a przede wszystkim poprawa jakości życia niepełnosprawnych obywateli. Jednym z ważnych elementów nowego systemu jest infolinia, która działa od 30 czerwca br.
Dlaczego infolinia?
Osoby z niepełnosprawnościami mogą mieć problemy z przemieszczaniem się. System iPFRON+ będzie dawał im możliwość załatwienia sprawy w 100% online. iPFRON+ pozwoli przejść im przez cały proces finansowania, począwszy od uzyskania informacji, wypełnienie wniosku, jego podpisanie i złożenie, przez dokonanie ewentualnych wyjaśnień i korekt, po zawarcie umowy, aż po rozliczenie dofinansowania. Pomimo tego, że iPFRON+ został tak zaprojektowany, aby być jak najbardziej czytelny i przejrzysty, to dla osób, które będą miały problemy z korzystaniem z niego, została powołana specjalna infolinia.
Infolinia – podstawowe informacje
Infolinia przeznaczona jest dla Wnioskodawców Indywidualnych, Wnioskodawców Instytucjonalnych, Beneficjentów oraz Pracowników Jednostek Realizujących. Działa od poniedziałku do piątku w godzinach od 9:00 do 17:00 pod bezpłatnym numerem telefonu 800 007 140. Konsultanci udzielają informacji dotyczących nawigacji w Systemie iPFRON+, wprowadzania danych do formularza wniosku i wypełniania pól formularza w zakresie podstawowej wiedzy merytorycznej wynikającej z przepisów prawa i ogólnych uregulowań czy problemów technicznych w działaniu aplikacji.
Najczęściej zadawane pytania
Do tej pory wśród najczęściej zadawanych pytań pojawiały się kwestie dotyczące tego, jak zarejestrować się do Systemu iPFRON+ i co można w nim zrobić? Co jest potrzebne, by złożyć wniosek? Dlaczego trzeba uzupełnić profil użytkownika? Jak złożyć wniosek w imieniu osoby, której jest się opiekunem? W jaki sposób PFRON udziela wsparcia podczas obsługi strony i wypełniania wniosków osobom głuchoniemym? W jaki sposób PFRON informuje o tym, że wniosek został przyjęty? W jaki sposób skontaktować się z PFRON w ramach konkretnego wniosku? Co należy zrobić, kiedy podczas wypełniania wniosku pojawia się błąd? W jaki sposób zgłosić potrzebę wsparcia?
Alternatywa dla infolinii
Jeśli ktoś woli inną formę komunikacji niż infolinia, może przesłać pytania na adres skrzynki pocztowej: ipfronplus_infolinia@pfron.org.pl. Konsultanci infolinii odpowiadają na nie w dni robocze, w godzinach 9:00-17:00. Odpowiedzi na powyższe pytania zamieszczane są również w mediach społecznościowych iPFRON+ na Facebooku (https://www.facebook.com/iPFRONplus), Linkedinie (https://www.linkedin.com/company/ipfronplus/) oraz serwisie X (dawniej Twitter, https://twitter/IPfron). Zapraszamy do polubienia naszych kanałów i bycia na bieżąco z informacjami o nowym projekcie wprowadzanym przez PFRON.
Wiele przydatnych informacji można znaleźć na portalu https://portal-ipfronplus.pfron.org.pl/. Zachęcamy do zarejestrowania się w Systemie iPFRON+ już dziś https://ipfronplus.pfron.org.pl/ i do złożenia wniosku o dofinansowanie do szkolenia z języka migowego i innych środków komunikowania się. Dofinansowanie może uzyskać osoba, która ma trwałą lub okresową trudność w komunikowaniu się, członek rodziny takiej osoby oraz osoba, która ma stały lub bezpośredni kontakt z taką osobą. Wnioskodawca, na każdym etapie sprawy ma możliwość komunikowania się z PFRON posługując się przygotowanym do tego celu komunikatorem, pomocą służy także wirtualna asystentka Kinga.
Infolinia realizowana jest w ramach projektu „Uniwersalna platforma do projektowania i realizacji programów wsparcia ON wraz ze zintegrowanym modułem analitycznym – System iPFRON+” w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa 2014-2020, Oś Priorytetowa 2 „E-administracja i otwarty rząd”, Działanie 2.1 „Wysoka dostępność i jakość e-usług publicznych”.
Całość dochodu przeznaczona jest na utrzymanie ngo.pl.