6 maja 2024, w Światowym Dniu Walki z Anoreksją ruszyła ogólnopolska kampania edukacyjna na temat anoreksji zatytułowana „Dieta (Nie)Życia”. Fundacja Głód(nie)Nażarty, agencja reklamowa Dentsu Creative oraz sieć poradni zdrowia psychicznego PsychoMedic połączyły siły, by wesprzeć budowanie świadomości społecznej i pomóc osobom chorującym oraz ich bliskim w walce z tą niezwykle groźną chorobą.
Według danych opublikowanych przez National Eating Disorders Association, „anoreksja nervosa” charakteryzuje się wysokim ryzykiem śmiertelności. Szacuje się, że aż 10% osób z anoreksją umiera z powodu powikłań medycznych lub samobójstwa związanych z chorobą. Tymczasem powszechna wiedza w temacie, jest wciąż na bardzo niskim poziomie. Dlatego w ramach kampanii ruszył podcast „Dieta NieŻycia”, który ma dostarczyć niezbędnych informacji, narzędzi i instrukcji jak postępować, reagować i działać, kiedy dotknie nas anoreksja lub ktoś z naszych bliskich zmaga się z tą niezwykle trudną chorobą.
– Anoreksja ma jeden z najwyższych wskaźników śmiertelności wśród zaburzeń psychicznych. To poważna choroba, o której wciąż mówi się zbyt mało. Dlatego kampania edukacyjna na ten temat jest bardzo potrzeba. Forma podcastu kampanii daje przestrzeń do rozmowy z ekspertami, możliwość wyjaśnienia mechanizmów stojących za tą chorobą oraz dzielenia się wskazówkami jak sobie z tą chorobą radzić, gdzie i jak szukać pomocy. Zachęcam do słuchania, bo każda osoba potrzebująca znajdzie tam wiele pomocnych rad i instrukcji, które realnie pomogą w walce z tą podstępną chorobą – komentuje Karolina Otwinowska,
Każdy z dwunastu odcinków podcastu składa się z dwóch części: w pierwszej można usłyszeć fragment książki „Dieta NieŻycia”, autorstwa Karoliny Otwinowskiej, która dzieli się swoim doświadczeniem anoreksji, a w drugiej rozmowy z ekspertem.
Wywiady prowadzi Jan Wasilewski, Content Creative Manager w Dentsu Creative – znany również z podcastu „Nie tylko pytania”.
Podcastu „Dieta NieŻycia” można słuchać na Spotify oraz na kanale YouTube: www.youtube.com/@DietaNieZycia. Nowe odcinki publikowane są co poniedziałek o godz. 9:00.
Podcast promuje seria dwunastu niezwykłych filmów udostępnianych m.in. na www.facebook.com/GlodNieNazarty.
Każdy film ilustruje jeden z fragmentów książki w sposób pobudzający emocje i wyobraźnię. Za ideą kreatywną kampanii stoją kompetencje i doświadczenie najlepszych ekspertów z Dentsu Creative. Kampania została wyprodukowana przy pomocy sztucznej inteligencji.
Ebook Karoliny Otwinowskiej oraz Ebook edukacyjny z najważniejszymi informacjami na temat przyczyn, przebiegu i leczenia anoreksji, można pobrać na stronie kampanii kampania.glodnienazarty.pl/.
Zapraszamy!
Fundacja Głód(nie)Nażarty https://glodnienazarty.pl/, https://www.facebook.com/GlodNieNazarty
Źródło: Fundacja Głód(Nie)Nażarty