Ruszył program Google dla Organizacji Non-profit. Długo to trwało, ale warto było czekać!
Gigant z Mountain View od lat wspiera sektor pozarządowy w jego codziennej walce o lepsze jutro. Program, który wystartował nad Wisłą w zeszłym tygodniu, znany jest od dawna, a teraz wreszcie dotarł do Polski. Przy współpracy z TechSoup, Google uruchomiło szereg udogodnień, mających wspomóc trzeci sektor w działaniach sieciowych.
Aby móc przystąpić do programu, niezbędne jest spełnienie szeregu wymogów. Po pierwsze, organizacja musi być członkiem TechSoup Global, zweryfikowanym przez ich lokalny oddział. Po drugie, musi spełnić wymogi prawne, a więc być Organizacją Pożytku Publicznego zarejestrowaną w KRS, fundacją lub stowarzyszeniem (nie będący OPP) zarejestrowaną w KRS lub organizacją religijną. Do programu nie mogą dołączać podmioty państwowe, szpitale, placówki służby zdrowia, szkoły, instytucje akademickie i uniwersytety. Ale działy zajmujące się działalnością filantropijną są jak najbardziej mile widziane.
Co daje udział w programie Google? Cóż, bardzo dużo. Organizacje wciągnięte do programu otrzymują darmowy dostęp do Google Apps dla firm, a więc kompleksowego zestawu narzędzi usprawniających zarządzanie dokumentami, koordynację projektów i komunikację wewnątrz zespołu. Kolejnym aspektem jest specjalnie przygotowana wersja YouTube dla organizacji, pozwalająca na lepsze i bardziej efektywne tworzenie marki, reklamę oraz kreowanie komunikacji z odbiorcami. Trzecią korzyścią są (działające w Polsce już od jakiegoś czasu) Google Ad Grants, a więc bezpłatne kampanie reklamowe dla podmiotów trzeciego sektora. Przewidywane jest nawet 10 tysięcy dolarów miesięcznie przeznaczane na miesięczne kampanie. To naprawdę ogromne kwoty, które dobrze wykorzystane przełożą się na sukces każdej akcji.
-Zachęcamy każdą organizację, która spełnia wymagania, by przystąpiła do naszego programu - mówi Piotr Zalewski z Google Polska. - Warte uwagi są zwłaszcza dwa jego elementy: Google Ad Grants pozwala pokazywać się organizacjom na górze wyników wyszukiwania na określone przez siebie hasła. Z wyszukiwarki Google korzysta prawie 20 mln polskich internautów, jest to więc ogromna szanse na dotarcie do zainteresowanych. Z kolei zestaw Aplikacji Google we własnej domenie pozwala znacznie usprawnić działanie i współpracę w organizacji, dzięki wykorzystaniu takich narzędzi jak Dysk, Dokumenty i Arkusze Google z pełnym wsparciem technicznym - wyjaśnia.
Technologie.ngo.pl również zachęcają organizacje do zapisów do projektu Google. To ogromna szansa na zaistnienie w świadomości szerokiego grona odbiorców, co automatycznie przełoży się na zwiększoną efektywność działań, a przecież to jest najważniejsze w pracy podmiotów trzeciego sektora!
Źródło: Technologie.ngo.pl