Rośnie rola kobiet w organizacjach – znamy wyniki 4. edycji konkursu „Lidl Fair Pay”
Lidl Polska wraz z partnerami – UN Global Compact Network Poland oraz firmą doradczą Korn Ferry – po raz czwarty przeprowadził badanie dot. sytuacji kobiet na rynku pracy w Polsce, na podstawie którego wyłoniono finalistów konkursu „Lidl Fair Pay”. Wyniki pokazały, że pozycja kobiet w kadrze kierowniczej i zespołach zarządzających rośnie. Pierwsze miejsce w konkursie zajęła firma Lotte Wedel.
Czwarta edycja konkursu „Lidl Fair Pay” rozstrzygnięta! 24 listopada, podczas uroczystej gali European Circular Retail Congress 2022, Lidl Polska wraz z nowym partnerem strategicznym – United Nations Global Compact Network Poland (UN GCNP) – oraz partnerem merytorycznym, międzynarodową firmą doradczą Korn Ferry, wręczył nagrody trójce finalistów: polskim firmom zatrudniającym do 1500 pracowników, które w swojej codziennej praktyce promują równość wynagrodzeń kobiet i mężczyzn, oraz tworzą miejsce pracy sprzyjające równości płci. Laureatami czwartej edycji konkursu zostały: Lotte Wedel (I miejsce), Hermes Sp. z o.o. (II miejsce), Animex Foods Sp. z o.o. Oddział w Iławie (III miejsce).
„W Lidl Polska wychodzimy z założenia, że każdą firmę tworzą ludzie. Dlatego troska o pracowników oraz idea fair pay są nam szczególnie bliskie. Nasz zespół liczy obecnie ponad 27 000 pracowników, wśród których aż 70 proc. kierowników średniego szczebla oraz m.in. menedżerów sklepów stanowią kobiety. Zależy nam, aby zespoły w Polsce były budowane w oparciu tylko o obiektywne kryteria, bez względu na wiek czy płeć, dlatego stworzyliśmy konkurs <
„W obliczu wyzwań, wobec których stoi współczesny świat, zadaniem biznesu jest nie tylko prowadzenie bieżącej działalności, ale również niwelowanie różnic i nierówności społecznych, czyniąc własne otocznie lepszym miejscem do pracy i życia. W Wedlu różnorodność i równość mamy w genach – podejście to zainicjowali bowiem nasi założyciele, a kolejne zespoły zarządzające pielęgnują je przez lata. Jestem dumna z bycia częścią organizacji, która identyfikuje się ze wspomnianymi wartościami – stanowi to jednocześnie dla nas wszystkich mobilizację oraz szansę inspirowania innych” – mówi Inga Pyd, Dyrektorka HR i Administracji w firmie Wedel.
Wyniki badania Korn Ferry
Jako społecznie odpowiedzialna firma, Lidl Polska wspiera ideę fair pay, dlatego od 2019 roku sieć organizuje konkurs „Lidl Fair Pay”. Nagroda docenia przedsiębiorstwa wyznaczające wysokie standardy na polskim rynku w zakresie równości płacowej. Konkursowi towarzyszy badanie Korn Ferry dot. luki płacowej oraz udziału kobiet w kadrze kierowniczej i w zespołach zarządzających. W tegorocznym badaniu przeanalizowano dane ponad 13 000 pracowników, z których 51 proc. stanowiły kobiety. Wyniki pokazały, że stanowią one 54 proc. kadry kierowniczej (+12 proc. r/r) oraz niemal 34 proc. zespołów zarządzających (+4 proc.)
Więcej informacji o konkursie „Lidl Fair Pay” oraz finalistach znajduje się na stronie www.circular-retail.eu oraz www.kimjestesmy.lidl.pl.
Źródło: Agencja 24/7 Communication