Rekordowe podsumowanie akcji Suunto Vertical Week na rzecz ochrony klimatu wysokogórskiego
W dniach 3–9 marca odbyła się kolejna edycja Suunto Vertical Week. Tym razem społeczność stanęła przed wyzwaniem zdobycia 1 miliona metrów przewyższenia. Za każde 100 metrów pokonanych siłą własnych mięśni, marka Suunto przekazywała 1 euro na rzecz organizacji Protect Our Winters Europe, działającej na rzecz ochrony klimatu w rejonach górskich. Polska znalazła się w TOP10 globalnego rankingu krajów z najwyższym pokonanym przewyższeniem.
Marka Suunto od 2014 roku inspiruje miłośników przygód do wychodzenia w teren, przekraczania własnych granic i dbania o siebie poprzez aktywności na świeżym powietrzu. Wspinaczka, bieganie po górach, skituring, rower – pionowy ruch ma wiele form i nie tylko doskonale wpływa na kondycję, ale też pozwala na nowo odkrywać świat wokół nas.
Rekordowa liczba 240 000 osób z całego świata wzięła udział w wydarzeniu, które zrealizowano we współpracy z aplikacją Strava. Frekwencja przebiła oczekiwania organizatorów akcji, a uczestnicy wspólnie zdobyli aż 121 milionów metrów przewyższenia, ustanawiając nowy rekord Vertical Week.
Polska również odnotowała świetny wynik w Suunto Vertical Week 2025. Nasz kraj zajął wysoką 7. pozycję w TOP10 rankingu łącznego przewyższenia. To ogromny sukces, który świadczy o dużym zaangażowaniu polskich uczestników w wyzwanie, a także o ich pasji do aktywności na świeżym powietrzu. Polscy entuzjaści outdooru pokazali, że potrafią nie tylko skutecznie zdobywać szczyty, ale również wspierać globalne inicjatywy na rzecz ochrony środowiska.
Protect Our Winters: misja, dla której warto się wspinać
Tegoroczna edycja miała wyjątkowy, charytatywny wymiar. Za każde zdobyte przez uczestników 100 metrów przewyższenia, Suunto przekazywało 1 euro na rzecz Protect Our Winters Europe. Cel 10 000 euro został osiągnięty z ogromnym zapasem – również dzięki ogromnemu zaangażowaniu społeczności Strava i użytkowników aplikacji Suunto.
– Do tegorocznego wyzwania dołączyło niemal 240 000 osób w aplikacjach Suunto i Strava. Cel, jakim było zdobycie 1 miliona metrów przewyższenia, został zdecydowanie przekroczony – łączny wynik na całym świecie to 121 milionów metrów. To niesamowity dowód na to, jak wielki potencjał drzemie w społeczności outdoorowej – zarówno jeśli chodzi o pasję, jak i gotowość do działania – mówi Jenni Riihijärvi, Global Head and Brand Manager w Suunto.
Protect Our Winters to międzynarodowy ruch, który zrzesza sportowców, naukowców, marki i pasjonatów outdooru wokół wspólnego celu – ochrony miejsc, które kochamy, przed skutkami zmian klimatu. Organizacja zachęca do aktywnego działania i wspiera ludzi, firmy oraz instytucje w podejmowaniu realnych kroków na rzecz klimatu. Dzięki współpracy z POW Europe, Suunto i cała społeczność outdoorowa przyczyniają się do budowania świadomości i promowania bardziej zrównoważonego stylu życia.
Jako marka od 89 lat zakorzeniona w outdoorze, Suunto od zawsze stawia sobie za cel ochronę krajobrazów, które inspirują do działania. Partnerstwo z POW Europe potrwa co najmniej do końca 2025 roku – a Vertical Week jest jego symbolicznym początkiem.
– Tegoroczna edycja Suunto Vertical Week pokazała, że coraz więcej osób chce nie tylko aktywnie spędzać czas, ale też mieć realny wpływ na przyszłość naszej planety. Każdy uczestnik wspinał się nie tylko dla siebie, ale też stał się częścią globalnego ruchu. Cieszymy się, że dzięki współpracy z Suunto mogliśmy dotrzeć z naszą misją do tak szerokiego grona odbiorców – podkreśla Benjamin Aidan, dyrektor ds. partnerstw w Protect Our Winters Europe.
Vertical Week 2024 w liczbach
- Wymagane przewyższenie, by znaleźć się w top 3 proc. uczestników: 3958 m
- Liczba aktywności z przewyższeniem powyżej 1000 m: 6926
- Minimalny wynik, by znaleźć się w top 10 uczestników: ponad 14 000 m
- Dyscypliny z największym przewyższeniem: 1. Biegi terenowe, 2. Skituring, 3. Bieganie
- Najpopularniejsze aktywności: 1. Bieganie, 2. Kolarstwo, 3. Biegi terenowe
- Najbardziej aktywne kraje (liczba uczestników): 1. Francja, 2. Hiszpania, 3. Niemcy
- Kraj z największą liczbą metrów przewyższenia: Francja
- Liczba uczestników: 239 500
- Łączna liczba zdobytych metrów przewyższenia: 121 000 000 m
– Suunto Vertical Week 2025 pokazał, że miłość do przygody i troska o środowisko mogą iść w parze. Chcemy zachęcać wszystkich, by spojrzeli na swoje najbliższe otoczenie oczami odkrywcy. Przygoda zaczyna się tuż za progiem – wystarczy odpowiednie nastawienie. Niezależnie czy chodzi o trail running, skitury, wspinaczkę, kolarstwo czy trekking – nasza globalna społeczność nieustannie sięga wyżej, a my jesteśmy tu po to, by ją wspierać – dodaje Riihijärvi.
-
Vertical Week _ Suunto_podsumowanie akcji.docx
docx ・18.93 kB
Źródło: Suunto Vertical Week