Spolita PR uruchamia pilotażowy projekt z zakresu CSR – „Radom. Lokalnie – współpracujemy odpowiedzialnie”. Celem projektu jest nawiązanie dialogu społecznego, pomiędzy radomskimi przedsiębiorcami, a lokalnymi instytucjami społecznymi oraz popularyzacja wiedzy na temat koncepcji Społecznej Odpowiedzialności Biznesu (CSR), jej znaczenia dla rozwoju przedsiębiorstw oraz wpływu na rynek lokalny.
W ramach inicjatywy odbędzie się cykl pięciu spotkań. Na każdym spotkaniu możliwość prezentacji będą miały dwie lokalne Organizacje Pożytku Publicznego. Dzięki możliwość zapoznania się z potrzebami i aktualnymi projektami realizowanymi przez poszczególne organizacje pozarządowe, przedsiębiorcy będą mieli możliwość dostosowania formy pomocy do profilu własnej działalności oraz dowiedzą się, jak budować wizerunek firmy zaangażowanej społecznie.
Chcemy stworzyć społeczność, w skład której wejdą firmy uwzględniające w swojej strategii interesy społeczne. O przynależności do tej elitarnej grupy nie będzie decydowała sytuacja finansowa firmy, ale jej zaangażowanie społeczne. Chcemy pokazać przedsiębiorcom z Radomia, że budowanie wizerunku firmy jako odpowiedzialnej za losy społeczności i środowiska zwiększa jej wiarygodność wśród partnerów, klientów i samych pracowników – powiedziała Katarzyna Dalbiak, współwłaścicielka Spolita PR.
Dodatkowo na każdym ze spotkań pracownicy Spolita PR wraz z zaproszonymi gośćmi przedstawią korzyści płynące z bycia firmą odpowiedzialną społecznie, etapy wdrażania strategii CSR oraz zaprezentują ciekawe projekty z zakresu Społecznej Odpowiedzialności Biznesu realizowane przez firmy w kraju i za granicą.
Comiesięczne spotkania będą doskonałą okazją do zapoznania się z działalnością lokalnych organizacji pozarządowych, a także szansą wymiany doświadczeń w zakresie podejmowanych działań w poszczególnych firmach pomiędzy pracodawcami, pracownikami, społecznością lokalną, a także każdym, kto dopiero planuje rozpocząć przygodę z biznesem.
Chcemy, aby akcja była sygnałem, że działalność społeczna nie jest domeną tylko dużych korporacji, że każda firma bez względu na wielkość i profil może z powodzeniem działać lokalnie w tym zakresie – dodaje Katarzyna Dalbiak.
Projekt zakończy raport o społecznym zaangażowaniu radomskich przedsiębiorców i lokalnych inicjatywach zapoczątkowanych dzięki tej akcji.
Patronat medialny nad projektem objęły: Mójradom.pl, Siepomaga.pl, Zdrowemiasto.pl, Kobieta24.pl
Źródło: Spolita PR