Właśnie ruszył nowatorski projekt Fundacji Rak'n'Roll. W akcji „Photos for Life” przed obiektywami profesjonalistów stanęli modele w jakiś sposób związani z chorobą nowotworową. W ten sposób chcą wspierać Fundację w jej podstawowej działalności. Dochód uzyskany ze sprzedaży zdjęć w całości wspiera terapię pacjentów z nowotworem.
W swojej komunikacji fundacja podkreśla, jak mało osób wie, że 60 proc. chorych wygrywa walkę z rakiem. "W naszych kampaniach nieustannie walczymy ze schematami myślenia o chorobie nowotworowej. W ramach akcji «Photos for Life» razem z naszymi podopiecznymi chcemy przekazywać pozytywną energię i po raz kolejny pokazać, że rak to nie wyrok" – informuje Jacek Maciejewski, członek zarządu fundacji Rak'n'Roll, cytowany w komunikacie prasowym. "Na zdjęciach przedstawiamy ludzi, którzy żyją z rakiem na co dzień, mają rodziny, marzenia i swój pomysł na życie. Ludzi, którzy emanują prawdziwą radością życia" – rozwija.
Fundacja, we współpracy z agencją reklamową Isobar Poland i agencją fotograficzną Shootme utworzyła witrynę internetową, w której prowadzony jest charytatywny bank. W chwili startu czterech fotografów przygotowało 43 wysokiej jakości fotografie, które każdy użytkownik może zakupić na własność. Podmioty komercyjne za odpowiednią opłatą wykupią zaś licencje umożliwiające ich wykorzystanie w materiałach reklamowych czy też redakcyjnych. Najtańsza, warta 20 zł licencja pozwala na prywatne wykorzystanie zdjęć. Komercyjną, umożliwiającą wykorzystanie fotografii w sieci można zakupić już za 200 zł.
Ambicją twórców jest systematyczne rozwijanie projektu o kolejne zdjęcia i popularyzacja idei banku nie tylko w Polsce, ale i na całym świecie. Pomóc w tym ma globalna grupa Dentsu Aegis Network, do której należy polski oddział agencji Isobar.
– Cieszymy się, że w projekt zaangażowała się agencja Isobar, której po wielu rozmowach udało się nas nakłonić do współpracy – tłumaczy w rozmowie z serwisem Technologie.ngo.pl Nikola Ciesielska, specjalista ds. komunikacji w Fundacji Rak'n'Roll. – To nietypowa forma promocji pozwalająca nam realizować misję fundacji. Od początku chcemy zmieniać myślenie o chorobie nowotworowej, a dzięki tej akcji możemy nie tylko zbierać fundusze na rzecz podopiecznych fundacji, ale i tę ideę komunikować. Tak często jak to możliwe podkreślamy, że wszyscy chorzy to osoby potrafiące się cieszyć z życia – podkreśla Ciesielska.
A to widać na umieszczonych w banku zdjęciach.
Źródło: Technologie.ngo.pl