Projekt “Superman” zespołu Business Development Pricewaterhousecoopers sfinalizowany
Maciej Kuroń poprowadził sesję gotowania dla młodzieży pochodzącej z rodzin zastępczych i domów dziecka na zakończenie projektu „Życie od kuchni” realizowanego w ramach programu „Zostań Supermanem” firmy PricewaterhouseCoopers przez zespół Business Development Assurance & Advisory (BD).
Przy wspólnym stole, prócz uczestników,
spotkali się organizatorzy i partnerzy projektu: pracownicy
PricewaterhouseCoopers, przedstawiciele Fundacji „Podaruj Siebie”,
Banków Żywności i Firmy Szkoleniowej „Linia”. Finał odbył się 20
czerwca 2008 w Restauracji Moonsfera.
Wykluczenie społeczne stanowi jeden z głównych
problemów społecznych w Polsce. Fundacja PricewaterhouseCoopers
„Podaruj siebie” działa na rzecz aktywizacji młodzieży narażonej na
marginalizację, również poprzez uwrażliwianie pracowników PwC na
ten problem społeczny. Służy temu program „Zostań Supermanem” -
konkurs na najlepsze zajęcia aktywizujące zaniedbane dzieci z
lokalnego otoczenia firmy. W jego ramach powstał projekt „Życie od
kuchni” - Agata Łażewska, koordynator Fundacji PwC.
Projekt „Życie od kuchni” poświęcony zdrowemu
odżywianiu się, świadomej konsumpcji i planowaniu zakupów,
skierowany został do młodzieży znajdującej się w trakcie procesu
usamodzielnienia (17-22 lata), współpracującej z Fundacją Robinson
Crusoe.
„Młodzież usamodzielniająca się to grupa, która
rozpoczyna życie poza instytucją wychowawczą i boryka się z wieloma
problemami, jakie niesie ze sobą samodzielność. Celem projektu były
m.in. nauka gotowania i zapoznanie z nowymi przepisami, zdobycie
umiejętności optymalnego wykorzystania małego budżetu”- relacjonuje
Aleksandra Nocoń z zespołu Business Development (BD).
Uczestnicy projektu wzięli udział w cyklu
warsztatów, grze miejskiej oraz sesji gotowania z Maciejem
Kuroniem. W trakcie całego projektu mieli okazję zyskać praktyczną
wiedzę oraz otrzymać porady wolontariuszy PwC w interesujących ich
kwestiach.
„Wspólnie porównywaliśmy ceny wybranych
produktów pochodzących z różnych sklepów, planowaliśmy menu na cały
tydzień tak, by nic się nie zmarnowało, a także przekazywaliśmy
informacje dotyczące tego, na co zwracać uwagę kupując wędliny” –
Aleksandra Łuczyńska, zespół BD.
Uczestnicy warsztatów dzielili się poglądami
dotyczącymi roli reklamy w procesie zakupów oraz zadawali wiele
pytań nt. ekologicznej utylizacji produktów.
„Podczas gry miejskiej Robinsonowie otrzymali
zadanie powstrzymania inwazji potwora Głódzilli na terytorium
Warszawy. W tym celu gracze musieli zgromadzić specjalne produkty
spożywcze potrzebne do stworzenia śmiertelnej mikstury oraz stanąć
oko w oko z głodnym potworem, wspierani przez członków Ruchu Oporu,
w których rolę wcieliliśmy się my - pracownicy PwC. Zdobyte w grze
produkty posłużyły do stworzenia chińskiej potrawy pod okiem
Macieja Kuronia”. – Rafał Janus, zespół BD.
We wszystkich częściach projektu uczestniczyło
16 przedstawicieli Fundacji Robinsona Crusoe oraz cały zespół
Business Development Assurance & Advisory PricewaterhoseCoopers
wraz z rodzinami.