Fundacja na rzecz Budowy Społeczeństwa Opartego na Wiedzy "Nowe Media" realizuje projekt: „Efektywny Nauczyciel Zawodów Ekonomicznych”, który jest skierowany do nauczycieli przedmiotów ekonomicznych oraz instruktorów praktycznej nauki zawodu z województw: warmińsko-mazurskiego, podlaskiego, kujawsko-pomorskiego, pomorskiego, łódzkiego i mazowieckiego. Projekt rozpoczął się od diagnozy potrzeb merytorycznych i dydaktycznych jego uczestników.
Nauczyciele przedmiotów zawodowych w swojej pracy dydaktycznej muszą nieustannie doskonalić swoje umiejętności. Patrzeć wielowymiarowo na potrzeby współczesnej gospodarki, by przekazywać uczniom wiedzę i praktyczne umiejętności, przydatne w poruszaniu się na rynku pracy. To z kolei pociąga za sobą konieczność zapewnienia wsparcia i programów doskonalenia zawodowego dla nauczycieli.
Projekt „Efektywny Nauczyciel Zawodów Ekonomicznych” wychodzi naprzeciw problemom edukacji zawodowej. Realizowany jest na podstawie umowy podpisanej z Ministerstwem Edukacji Narodowej.
Projekt skierowany jest do 44 nauczycieli przedmiotów ekonomicznych oraz instruktorów praktycznej nauki zawodu z województw: warmińsko-mazurskiego, podlaskiego, kujawsko-pomorskiego, pomorskiego, łódzkiego i mazowieckiego.
Ma on na celu podniesienie poziomu kwalifikacji praktycznych i dydaktycznych nauczycieli oraz po uwzględnieniu wyników ewaluacji wypracowanie modelu doskonalenia zawodowego nauczycieli w przedsiębiorstwach. Realizacja projektu rozpoczęła się od kompleksowej diagnozy potrzeb merytorycznych i dydaktycznych nauczycieli/nauczycielek. Dane zostały zebrane podczas rejestracji lekcji przeprowadzonych przez uczestników/uczestniczki oraz dwudniowego spotkania, sprawdzającego ich wiedzę teoretyczną i umiejętności praktyczne.
To właśnie dzięki współfinansowaniu Europejskiego Funduszu Społecznego 44 nauczycieli/nauczycielek przedmiotów zawodowych, będzie miało szansę odbyć dwutygodniowe praktyki w mikro, małych i średnich przedsiębiorstwach. Kontakt nauczycieli z praktyką w przedsiębiorstwach niewątpliwie przyczyni się do podniesienia ich kompetencji zawodowych, a zdobywane w ten sposób doświadczenie umożliwi obserwację i wypracowanie dobrych rozwiązań łączenia kształcenia teoretycznego z praktyką, w kontekście ich wykorzystania i zastosowania w szkole.