Projekt „Bezpieczny Szpital to Bezpieczny Pacjent” oraz „Jednym Tchem – prawo do domowego leczenia pod respiratorem” realizowane przez agencję PRCN w finale prestiżowego konkursu Ragan's PR Daily – Nonprofit Communications Awards. To ogromne wyróżnienie w globalnym konkursie przeznaczonym dla branży PR.
PR Daily to ogromne medium oraz światowa i wiodąca marka dla specjalistów ds. public relations, a także organizator licznych konferencji oraz konkursów w tym właśnie PR Daily Awards. W tym roku w konkursie wyróżniono aż 47 kategorii konkursowych, w tym 3 podkategorie: komunikacja non-profit, kampanie i komunikacja oraz narzędzia komunikacji. Ragan Communications to jedna z najbardziej prestiżowych i wpływowych organizacji w branży public relations. Ponadto PR Daily jest częścią Ragan Communications, które zostało założone ponad 50 lat temu w Stanach Zjednoczonych. Organizacja dostarcza wiadomości, informacje, analizy i szkolenia specjalistom ds. public relations w dziedzinach komunikacji, zasobów ludzkich czy marketingu.
Polska agencja PRCN i dwa realizowane przez nią projekty zostały wyróżnione w kategorii kampanie i komunikacja oraz podkategoriach: public affairs oraz komunikacja kryzysowa, tym samym dostając się do finału konkursu.
Projekt „Bezpieczny Szpital to Bezpieczny Pacjent”, dostał się do finału konkursu PR Daily w kategorii public affairs. Kampania skupiała się na poprawie standardów bezpieczeństwa w szpitalach. Zainicjowano ogólnopolskie badanie dotyczące implementacji dyrektyw unijnych w polskich szpitalach. Realizowane działania mocno przyczyniły się do uchwalenia ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta. Kampania ta przyczyniła się również do ustanowienia nowych wskaźników oceny jakości szpitali oraz rozpoczęcia roku jakości i bezpieczeństwa w ochronie zdrowia.
„W ramach programu Bezpieczny Szpital to Bezpieczny Pacjent” konsekwentnie docieraliśmy z wypracowanymi rozwiązaniami do kluczowych instytucji zdrowotnych, decydentów, szpitali czy branżowych mediów. Kampania szeroko komunikowała o najpoważniejszych problemach związanych z bezpieczeństwem w polskim systemie ochrony zdrowia. Wierzymy, że podjęte działania sprawią, że zarówno pracownicy personelu medycznego, jak i pacjenci będą mogli czuć się bezpiecznie” – komentuje Iwona Kubicz, Managing director w PRCN.
Kampania „Jednym Tchem – prawo do domowego leczenia pod respiratorem” znalazła się w finale w kategorii komunikacji kryzysowej. Projekt miał na celu wsparcie pacjentów wymagających opieki długoterminowej z użyciem respiratora. Działania te zapobiegły ograniczeniom w świadczeniach wentylacji domowej planowanym przez NFZ, jednocześnie podnosząc świadomość społeczną i angażując miliony Polaków w poprzez media i spotkania z decydentami.
„Główną misją kampanii Jednym Tchem było niesienie pomocy i wsparcia wszystkim pacjentom, którzy korzystają z leczenia pod respiratorem. Aktywnie budowaliśmy świadomość społeczeństwa na temat wentylacji oddechowej oraz upowszechnialiśmy wiedzę w zakresie leczenia przewlekłych chorób dróg oddechowych. Bardzo ważne było zwrócenie uwagi decydentów na sytuację pacjentów korzystających z leczenia pod respiratorem, a także wspieranie rozwiązań systemowych mających na celu dobro pacjentów oraz wykorzystywanie funduszy i składek przeznaczonych na ochronę zdrowia” – dodaje Iwona Kubicz, Managing director w PRCN.
Ogłoszenie ostatecznych wyników konkursu oraz wyłonienie zwycięzców poszczególnych kategorii odbędzie się 27 wrześniu w Nowym Jorku, podczas uroczystej gali organizowanej przez PR Daily.
Źródło: PRCN