Organizacje pozarządowe o promocji muszą wiedzieć więcej. Pobierz darmowy poradnik stworzony w Polsce przez 21 młodych ludzi z 7 krajów Europy
PR4NGO to unijny projekt szkoleniowy, realizowany we Wrocławiu przez Centrum Inicjatyw UNESCO. Podczas międzynarodowego treningu poruszono kwestie budowania tożsamości i marki, jaką powinna być każda organizacja pozarządowa, która chce skutecznie docierać ze swoimi działaniami do ludzi. Rezultatem spotkania jest e-poradnik w języku angielskim.
“PR4NGO tips & tricks” to nie jest zbiór gotowych rozwiązań, a raczej efekt burzy mózgów i źródło inspiracji stworzone przez pracowników i wolontariuszy organizacji pozarządowych (z ang. NGO) z Polski, Litwy, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Włoch, Rumunii i Chorwacji. Poradnik oddaje rzeczywistość, bo pokazuje, jak można mówić o pracy NGO, kiedy nie ma do dyspozycji wielkich budżetów, wsparcia agencji PR i reklamowej, a często nie ma także grafika i człowieka od spotów filmowych. Poradnik napisali młodzi ludzie, którzy są często koordynatorami projektów, fundraiserami, grafikami, swoimi własnymi PRowcami. Jednym słowem muszą pracować w kilku różnych wcieleniach.
Jak sobie radzić w takiej życiowej sytuacji, a jednocześnie mieć motywację do dalszej pracy? Na początku trzeba zacząć od zrozumienia podstaw komunikacji, wiedzieć co i do kogo chcemy powiedzieć. Warto wykorzystać wszelkie darmowe i półdarmowe zasoby internetu, opowiadać z pasją każdemu, kto chce słuchać, znaleźć partnerów, którzy rozumieją, o co nam chodzi. Te proste pomysły kryją sie pod takimi pojęciami jak: branding, storytelling, CSR, design thinking, media relations i wieloma innymi, często tajemniczymi dla wielu pracowników NGOsów.
- Prawdziwym problemem w sektorze organizacji pozarządowych nie jest brak pomysłów, ale trudności w ich upowszechnianiu. Podstawą NGO jest entuzjazm, pasja, motywacja i praca zespołowa. Czyli najważniejszą część, której często brakuje w biznesie, już mamy. Teraz wystarczy tylko dobra komunikacja i przyciągnięcie uwagi odpowiednich grup ludzi. W końcu PR4NGO = NGO4FUN. O to w dużej mierze chodziło w naszym projekcie - mówi Kamila Wierzbicka z Centrum Inicjatyw UNESCO.
Projekt zostal sfinansowany przez program Komisji Europejskiej, Erasmus +.
Centrum Inicjatyw UNESCO to organizacja pozarządowa stworzone we Wrocławiu w 1994 r. Początkowo działała we współpracy z Uniwersytetem Wrocławskim, by potem samodzielnie rozwinąć skrzydła. Stowarzysznie zajmuje się następującymi obszarami: edukacją międzykulturową, obywatelską, globalną, polityką młodzieżową, promowaniem aktywnej partycypacji, tolerancji i dialogu. Organizuje inicjatywy edukacyjne, szkolenia, wymiany młodzieżowe, warsztaty finansowane ze środków rządowych oraz funduszy europejskich. Współpracuje także z instytucjami i firmami, wspierając je w zarządzeniu różnorodnością, przygotowaniu międzykulturowym, ścieżce rozwoju pracowników. We wszlekich działanich stosuje metody edukacji pozaformalnej. Skupia się na działaniach w regionie Dolnego Śląska, Euroregionie Nysa, Unii Europejskiej i Kaukazie. Działa we współpracy z Polskim Komitetem ds. UNESCO.
www.unescocentre.pl