Przeglądarka Internet Explorer, której używasz, uniemożliwia skorzystanie z większości funkcji portalu ngo.pl.
Aby mieć dostęp do wszystkich funkcji portalu ngo.pl, zmień przeglądarkę na inną (np. Chrome, Firefox, Safari, Opera, Edge).
Stowarzyszenie Vox Demos walczy o obronę interesów i komfortu życia zwykłych mieszkańców Warszawy przed nadużyciami "pseudo organizacji ekologicznych i społeczników", których jedynym celem jest pozyskiwanie dotacji publicznych i grantów pod przykrywką działalności pro-społecznych i ekologicznych.
Więcej o nas: facebook.com/voxdemoswarszawa oraz na naszym blogu:http://voxdemos.salon24.pl/
Nasze postulaty:
- zachowanie równowagi pomiędzy transportem prywatnym a publicznym, stawianie na rozwój transportu publicznego ale w sposób nieblokujący sztucznie tam gdzie to możliwe transportu prywatnego,
- wyznaczanie brakujących miejsc parkingowych ale w sposób uporządkowany, nie zagrażający ruchowi pieszych i rowerzystów. Zdecydowany sprzeciw wobec bezcelowej i czysto ideowej likwidacji miejsc parkingowych, parkowanie należy uporządkować poprzez organizowanie miejsc parkingowych w sposób bezpieczny i w miarę możliwości budowę podziemnych parkingów,
- stanowcze NIE dla zwężania dróg i sztucznego korkowania miasta w celu zmuszenia kierowców do korzystania z transportu zbiorowego, każdy kto porusza się po Warszawie samochodem widzi miejsca w których ruch jest blokowany w sposób sztuczny jedynie "w imię jedynej słusznej ideologii",
- transport zbiorowy powinien być wybierany ze względu na jego wygodę/ szybkość/ punktualność/ niższy koszt w porównaniu z samochodem a nie dla tego że transport prywatny jest odgórnie blokowany,
- stworzenie komfortowych i bezpiecznych warunków dla rowerzystów poprzez odseparowanie ruchu rowerowego od samochodów i pieszych,
- nacisk na budowanie bezkolizyjnych skrzyżowań, rond, estakad w miejsce dzisiejszych skrzyżowań ze światłami co spowoduje poprawę bezpieczeństwa oraz usprawni ruch zarówno komunikacji miejskiej jak i transportu prywatnego,
- odzyskiwanie przestrzeni miejskiej poprzez umieszczanie najszerszych ulic w tunelach podziemnych, poprawi to komfort mieszkańców poprzez obniżenie hałasu oraz ograniczenie emisji spalin,
- przywrócenie strefom płatnego parkowania ich naturalnej,zapisanej w ustawie! roli: "można wytyczyć strefy płatnego parkowania w miejscach z deficytem miejsc parkingowych w celu wymuszenia rotacyjnego postoju pojazdów". Obecnie strefy są nielegalnie i sztucznie powiększane na obszary gdzie jest to niczym nieuzasadnione przez co ulice/dzielnice sąsiadujące ze strefami są maksymalnie zapychane pojazdami, które normalnie rozłożyłyby się na większy obszar,
- dość blokowania miasta i niepotrzebnego zamykania zbyt wielu ulic podczas organizowania imprez masowych! Organizator imprezy będzie musiał zapewnić dojazd do imprezy oraz jej przebieg bez zakłócania życia w sąsiednim obszarze poprzez rozplanowanie logistyki wraz z władzami miasta,
- prowadzenie faktycznych konsultacji inwestycji z mieszkańcami, których one dotyczą, obecne "konsultacje" organizowane są przez ratusz w sposób uniemożliwiający zwykłym mieszkańcom uczestniczenie w nich (organizowanie w godzinach w których większość osób jest w pracy, brak szerokiego informowania o terminie konsultacji), powoduje to iż w konsultacjach uczestniczą ciągle te same osoby, przedstawiciele "pseudo ruchów miejskich" którzy często nie mają nic wspólnego z miejscem którego dotyczy inwestycja, - wymuszenie na firmach budujących osiedla/ wieżowce jednoczesnego stworzenia infrastruktury dopasowanej do skali inwestycji (dodatkowa komunikacja miejska, drogi dojazdowe, parkingi). Nie może być sytuacji, w której deweloper buduje ogromne osiedle lub wieżowiec zarabiając na tym niemałe pieniądze jednocześnie korkując cały obszar miasta (wzmożony dojazd nowych pracowników/mieszkańców i gości). Nader często mamy przykłady budowy nowej, dużej inwestycji w miejscu bez wystarczającego dostępu nawet komunikacji miejskiej, powoduje to, iż miasto musi z własnych środków fundować dodatkowe autobusy/tramwaje a istniejące już linie nagle stają się przeładowane i podróż nimi staje się uciążliwa. Deweloper zgarnia zysk a miasto (czyli my wszyscy!) z własnych środków pokrywa koszty budowy niezbędnej infrastruktury, jednocześnie życie mieszkańców danego obszaru na który oddziaływuje inwestycja staje się uciążliwe, - należyte wykorzystanie już istniejącej infrastruktury, niedopuszczalna jest sytuacja w której podczas organizowania imprez masowych np. na Stadionie Narodowym czy meczy piłkarskich zamykana jest dla ruchu cała okolica oraz stacja metra i inne przystanki komunikacji zbiorowej! Właśnie po to zbudowana została stacja metra "Stadion Narodowy" oraz cała infrastruktura go otaczająca żeby można było wygodnie dotrzeć na dane wydarzenie, obecnie ludzie zmuszeni są do pokonywania drogi pieszo a okoliczni mieszkańcy nie mają jak dotrzeć do domów! To na organizatorzy danego wydarzenia oraz urzędnicy wydający na nie zgodę powinni zadbać o całą logistykę i rozplanowanie dojazdów i powrotu uczestników w sposób wygodny, nieuprzykrzający codziennego życia okolicznych mieszkańców,
- wyznaczanie brakujących miejsc parkingowych ale w sposób uporządkowany, nie zagrażający ruchowi pieszych i rowerzystów. Zdecydowany sprzeciw wobec bezcelowej i czysto ideowej likwidacji miejsc parkingowych, parkowanie należy uporządkować poprzez organizowanie miejsc parkingowych w sposób bezpieczny i w miarę możliwości budowę podziemnych parkingów,
Źródło: Profil organizacji na Facebook
Ten tekst został nadesłany do portalu. Redakcja ngo.pl nie jest jego autorem.
Teksty opublikowane na portalu prezentują wyłącznie poglądy ich Autorów i Autorek i nie należy ich utożsamiać z poglądami redakcji. Podobnie opinie, komentarze wyrażane w publikowanych artykułach nie odzwierciedlają poglądów redakcji i wydawcy, a mają charakter informacyjny.