Fundacja Rozwoju i Ochrony Komunikacji Elektronicznej „FORCE” już po raz trzeci organizuje ogólnopolskie badanie zjawiska spamu. Chcemy, aby komunikacja elektroniczna rozwijała się we właściwym kierunku, dlatego prosimy wszystkich użytkowników poczty elektronicznej o wypełnienie naszej ankiety.
Jakie pytania zadaliśmy? Pytamy m.in. o ilość otrzymywanego przez Polaków spamu, o jego uciążliwość i czasochłonność usuwania ze skrzynki elektronicznej, a także o to, co rozumiemy pod tym pojęciem. Pojawiają się także pytania o instytucje, w których spam można zgłosić, o wiadomości phishingowe, czy o znajomość adresu „abuse”. W ankiecie poruszyliśmy także kwestię uciążliwości spamu, z którym Polacy stykają się poza skrzynką e-mail – telefonicznego, w formie SMS, w przeglądarkach internetowych i komunikatorach, takich jak Facebook, Skype itd.
Swoim patronatem badanie objęli: SARE, inis, Teletarget, Mr Target, Salelifter, Sprawny.Marketing, Rybnik.com.pl, MarketNews24, Izba Gospodarki Elektronicznej, NowyMarketing, Mam Startup, IT Law Solutions oraz Securio24.pl.