Już po raz siódmy Fundacja Świętego Mikołaja – w ramach konkursu Funduszu Edukacyjnego – przekazała dotacje na realizację przedsięwzięć edukacyjnych dla podopiecznych rodzinnych domów dziecka oraz rodzin zastępczych. Na ten cel, podczas tegorocznej kampanii społecznej „Grunt to rodzina”, zgromadzono 1,1 mln zł. Pieniądze wykorzystane zostaną na dofinansowanie 183 przedsięwzięć z całej Polski. Skorzysta z nich ponad 1200 dzieci oraz 200 opiekunów.
W 7. edycji konkursu Funduszu Edukacyjnego udział wzięło 105 rodzinnych domów dziecka, ponad 143 rodzin zastępczych oraz 25 organizacji pozarządowych. Na wyjazdy edukacyjne Komisja Konkursu przyznała dotacje na łączną kwotę prawie 333 tys. zł. Ponad 777 tys. przeznaczone zostało na przedsięwzięcia edukacyjne i rehabilitacyjne m.in.: na zajęcia z logopedami, psychologami, zajęcia wyrównawcze, naukę języków obcych, czy warsztaty rozwijające talenty dla dzieci oraz na dofinansowanie zakupu sprzętu komputerowego.
Najwięcej przedsięwzięć zrealizują rodzinne domy dziecka i rodziny zastępcze z województw: mazowieckiego (24), dolnośląskiego (22) oraz pomorskiego (20).
- Wszechstronna wiedza oraz umiejętne rozwijanie talentów budują w dzieciach poczucie własnej wartości i wyjątkowości. Dlatego tak ważne jest, aby zapewnić pomoc i lepsze możliwości edukacyjne podopiecznym z rodzinnych domów dziecka oraz rodzin zastępczych, którzy mają niższe szanse edukacyjne od ich rówieśników. Dzięki darczyńcom, którzy wsparli po raz siódmy akcję „Grunt to rodzina”, nasza fundacja w tym roku spełni marzenia ponad 1200 dzieci - mówi Monika Madej, koordynator z Fundacji Świętego Mikołaja.
Kampania „Grunt to rodzina” realizowana jest od 2004 roku. W ciągu siedmiu lat działalności Funduszu Edukacyjnego, Fundacja Świętego Mikołaja zebrała i przekazała rodzinnym domom dziecka i rodzinom zastępczym niemal 6 mln. zł.
Źródło: Fundacja Świętego Mikołaja