W ramach Europejskiego Funduszu Najbardziej Potrzebującym (FEAD), ze środków którego realizowany jest w Polsce program operacyjny Pomoc Żywnościowa opublikowano wyselekcjonowany zbiór dobrych praktyk, zebranych w 15 krajach Europy. Wśród wyróżnionych projektów znalazł się innowacyjny program „Kulinarnie Mocni” realizowany przez Federację Polskich Banków Żywności i firmę McCormick Polska, właściciela marki Kamis.
Projekt będzie szczegółowo prezentowany 22 lutego na spotkaniu grupy roboczej FEAD Network w Brukseli. To duży sukces polskiej kampanii CSR!
Program Dobrych Praktyk
Dobre praktyki są przykładem wykorzystania środków unijnych w ramach Europejskiego Funduszu Najbardziej Potrzebującym (FEAD). Ich głównym celem jest upowszechnienie wsparcia, jakie oferuje europejski program dla najbardziej potrzebujących oraz prezentacja przykładów zrealizowanych projektów przy wykorzystaniu pomocy unijnej.
– Jesteśmy dumni, że dobre praktyki „Kulinarnie Mocnych” zostały wyróżnione i docenione przez Komisję Europejską. Jest to dla nas potwierdzenie jakości i zasadności realizowanych projektów, a także dodatkowa motywacja, aby jeszcze lepiej i efektywniej prowadzić działania i projekty z zakresu pomocy żywnościowej dla najbardziej potrzebujących – mówi Aleksandra Damentko, koordynatorka Federacji Polskich Banków Żywności.
Czym jest projekt „Kulinarnie Mocni”?
To wspólna inicjatywa Federacji Polskich Banków Żywności, organizacji społecznych i McCormick Polska, właściciela marki Kamis. W ramach projektu edukatorzy Banków Żywności przez kilka miesięcy prowadzą zajęcia z mieszkańcami różnych miast Polski, które zostały objęte Programem Operacyjnym Pomocy Żywnościowej. Dzięki temu uczestnicy lokalnych warsztatów poznają sposoby na proste, zdrowe i pomysłowe posiłki, a także uczą się, jak wykorzystywać zioła i przyprawy, by wydobyć głębię smaku codziennych dań.
Warsztaty „Kulinarnie Mocni” wpisują się w ideę włączania społecznego – pozwalają na wspólne gotowanie, otwarcie się na nowe smaki oraz techniki kulinarne, inspirują i pozwalają budować relacje między uczestnikami. Dodatkowo pokazują, że przygotowane z podstawowych i sezonowych składników jedzenie dla całej rodziny może być zdrowe i pyszne – mówi Marek Borowski z Federacji Polskich Banków Żywności.
W ramach kampanii podejmowana jest również ważna społecznie tematyka niemarnowania jedzenia, w której Federacja Polskich Banków Żywności uczy, jak mądrze gospodarować żywnością, by zmniejszać jej straty.
Cel akcji?
Jest prosty – to wsparcie polskich rodzin w zakresie smacznego, prostego i efektywnego gotowania oraz aktywacja lokalnych społeczności. Organizatorzy akcji pokazują, jak niezależnie od wysokości domowego budżetu, stworzyć smaczne i zdrowe dania przy użyciu odpowiednio dobranych przypraw oraz ziół.
– Na co dzień pracujemy z produktami marki Kamis i wszystko kręci się u nas wokół smaku. Naturalne jest dla nas dzielenie się wiedzą i doświadczeniem na temat przygotowywania smacznych, prostych i zdrowych posiłków dzięki zastosowaniu ziół i przypraw. Mamy nadzieję, że warsztaty „Kulinarnie Mocni” będą doskonałą inspiracją dla wielu osób – zaznacza Iwona German, Dyrektor marketingu z McCormick Polska.
Podczas pierwszej edycji, która odbywała się w 2015 roku edukatorzy zorganizowali w całej Polsce 270 warsztatów dla osób korzystających z pomocy społecznej, a na każdym z nich pojawiło się ok 10 osób. W kolejnej edycji 2016/2017, która trwa do kwietnia 2017 roku już zostało zorganizowanych już 221 warsztatów dla 3009 osób z różnych rejonów Polski.
Źródło: inf. nadesłana