POD LUPĄ. Jak nas widzą? Polki i Polacy o NGO w 2020 roku [infografika]
Ochrona praw zwierząt, równość płci, obrona praw osób LGBT+ i przeciwdziałanie zmianom klimatu – to obszary, w których Polki i Polacy najbardziej doceniają działania organizacji społecznych.
Są to jednocześnie działania NGO, które w ostatnim roku były relacjonowane przez media, a to właśnie one są dla 29% Polek i Polaków źródłem wiedzy o organizacjach. Jedną z konsekwencji takiego stanu rzecz jest fakt, że zaangażowanie organizacji w działania związane ze sportem, edukacją czy kulturą, które podejmuje najwięcej organizacji, są w odbiorze społecznym najmniej widoczne.
Jednocześnie nie oznacza to, że Polki i Polacy nie dostrzegają działań organizacji w swojej okolicy – niemal 40% na co dzień dostrzega efekty działań organizacji, a także uważa, że rozwiązują ważne problemy społeczne w ich sąsiedztwie.
62% Polek i Polaków uważa, że organizacje społeczne są w Polsce potrzebne. Potwierdzaniem ważnej roli organizacji są deklaracje Polek i Polaków na temat tego, jakie instytucje dobrze działają w odpowiedzi na wybrane problemy społeczne. Działania organizacji były ocenione lepiej niż rządu, samorządu czy biznesu w siedmiu na jedenaście obszarów, między innymi w kwestiach ochrony praw zwierząt, równości płci, ochrony praw osób LGBT czy przeciwdziałania zmianom klimatu.
POD LUPĄ to cykl portalu ngo.pl i Badań Klon/Jawor, w którym bierzemy na warsztat wybrane zagadnienie dotyczące życia organizacji społecznych i przyglądamy mu się z różnych stron.
Poznaj wcześniejsze odsłony cyklu „POD LUPĄ”:
Pod lupą ngo.pl: Style zarządzania
Źródło: Badania Klon/Jawor