Pisząc ofertę na konkurs dotacyjny, pamiętaj o promocji swoich działań! [film]
W ogłoszeniu konkursowym są także zapisy zobowiązujące organizację do informowania o tym, że projekt, który realizuje jest współfinansowany lub finansowany przez m.st. Warszawa. Warto na nie zwrócić uwagę!
W ogłoszeniach konkursowych widnieją zapisy mówiące o tym, że organizacje, które wygrają w konkursie i otrzymają dotację, będą musiały informować o tym, że projekt, który realizują jest współfinansowany lub finansowany przez m.st. Warszawa.
Zobacz film: Jak promować miejski projekt?
- Jakie są obowiązki informacyjne organizacji, która realizuje zadanie publiczne?
- Po co i jak promować miejski projekt?
- Czy urzędnik może zakwestionować projekt naszego plakatu?
O tym i wielu innych sprawach związanych z promocją projektów finansowanych przez Miasto rozmawialiśmy z Michałem Szymanderskim-Pastrykiem podczas #warszawa.ngoplLIVE. Obejrzyj nagranie!
Zobowiązanie do promowania w umowie
Oferta organizacji, będąca odpowiedzią na ogłoszenie konkursowe, jest podstawą do zawarcia umowy na realizację zadania publicznego (oczywiście taka oferta, która zostanie rekomendowana przez komisję konkursową do finansowania lub dofinansowania). W umowie znajdą się zatem także zobowiązania do informowania i promowania. Zgodnie z jej zapisami organizacja pozarządowa deklaruje, że wszystkie materiały stworzone na potrzeby projektu – zarówno promocyjne (jak np. ulotki, plakaty czy komunikaty prasowe), jak i merytoryczne (np. publikacje czy prezentacje, listy obecności) muszą zawierać:
- odpowiednie logotypy (zgodnie z wytycznymi z rozporządzenia Prezydenta miasta)
- informację o tym, że projekt jest współfinansowany lub finansowany ze środków m.st. Warszawy.
Loga, które musimy zamieszczać na materiałach najlepiej pobrać ze strony Urzędu m.st. Warszawy: https://um.warszawa.pl/waw/markawarszawa . Na stronie znajduje się również informacja o tym, jak powinien brzmieć dokładnie zapis o wsparciu projektu przez m.st. Warszawa.
Zapisy w ogólnym wzorze umowy brzmią [§ 7. Obowiązki uprawnienia informacyjne]:
1. Zleceniobiorca(-y) zobowiązuje(-ą) się do informowania, że zadanie jest współfinansowane/finansowane) ze środków otrzymanych od Zleceniodawcy. Informacja na ten temat powinna się znaleźć we wszystkich materiałach, publikacjach, informacjach dla mediów, ogłoszeniach oraz wystąpieniach publicznych dotyczących realizowanego zadania publicznego.
2. Zleceniobiorca(-y) zobowiązuje(-ą) się do umieszczania logo Zleceniodawcy na wszystkich materiałach, w szczególności promocyjnych, informacyjnych, szkoleniowych i edukacyjnych, dotyczących realizowanego zadania oraz zakupionych środkach trwałych, proporcjonalnie do wielkości innych oznaczeń, w sposób zapewniający jego dobrą widoczność.
Już na etapie tworzenia oferty warto i trzeba przewidzieć także działania, które będą służyły promocji działań podejmowanych w projekcie:
- aby pozyskać uczestników i uczestniczki,
- aby poinformować o tych działaniach,
- aby poinformować o tym, co robi Wasza organizacja nie tylko w tym projekcie,
- aby poinformować o współpracy Waszej organizacji z m.st. Warszawą.
Organizujesz wydarzenie? Skorzystaj z promocji w serwisie warszawa.ngo.pl
Jeśli Twoje stowarzyszenie lub fundacja organizuje jakieś wydarzenie dla mieszkanek i mieszkańców Warszawy (akcję, przedstawienie, warsztaty, spotkanie, zajęcia sportowe itd.) - napisz o tym w serwisie warszawa.ngo.pl. Informację wystarczy dodać poprzez formularz https://wydarzenia.ngo.pl/dodaj.
W serwisie możesz także opisać to, co wydarzyło się ciekawego w Twoim projekcie. Wystarczy się zalogować i skorzystać z formularza dostępnego na stronie: https://publicystyka.ngo.pl/dodaj
Twoja wiadomość trafi do ponad 4000 skrzynek e-mail - odbiorców naszego newslettera.
Możesz także postarać się o patronat medialny serwisu warszawa.ngo.pl. Więcej informacji >>
Źródło: inf. własna warszawa.ngo.pl
Skorzystaj ze Stołecznego Centrum Wspierania Organizacji Pozarządowych
(22) 828 91 23