Zakończyło się pierwsze szkolenie z zakresu planowania i realizacji Kampanii Społecznych (PIRKS). W szkoleniu wzięło udział 21 organizacji i stowarzyszeń z województwa pomorskiego. Szkolenie organizowane jest w ramach Konkursu Kampania Społeczna Roku przez Fundację Komunikacji Społecznej i portal kampaniespoleczne.pl wraz z partnerem strategicznym konkursu Polskim Górnictwem Naftowym i Gazownictwem.
Celem szkolenia było przekazanie wiedzy teoretycznej i umiejętności praktycznych w planowaniu i realizacji skutecznych lokalnych kampanii. Kampanie społeczne zmieniają postawy, mają wpływ na bezpieczeństwo w ruchu drogowym, zdrowie, środowisko i wiele innych ważnych dziedzin życia społecznego. „Niezmiernie ważne jest, aby kampanie społeczne były realizowane zgodnie z zasadami marketingu społecznego, a co za tym idzie były efektywne i przynosiły realne zamiany społeczne” - twierdzi Magdalena Wieczerzyńska, organizatorka szkolenia z ramienia Fundacji Komunikacji Społecznej.
„Szkolenie pokazało jak bardzo potrzebne są takie inicjatywy, kilka organizacji mających już zaplanowane kampanię, zdecydowało się na zmianę strategii po przebytym szkoleniu. Z ankiet ewaluacyjnych wynika, iż minusem było ograniczenie czasowe – szkolenie trwało tylko dwa dni. Także na pewno jest zapotrzebowanie na takie szkolenie i będziemy starali się kontynuować nasze działania. PiRKS Szkolenia są pionierską inicjatywą na naszym rynku, do tej pory nie było otwartych, bezpłatnych warsztatów z zakresu kampanii społecznych”– mówi Paweł Prochenko prezes Fundacji Komunikacji Społecznej i jeden z prelegentów.
Partnerzy medialni szkolenia to portal NGO.pl i Proto.pl.
Źródło: FKS