Przeglądarka Internet Explorer, której używasz, uniemożliwia skorzystanie z większości funkcji portalu ngo.pl.
Aby mieć dostęp do wszystkich funkcji portalu ngo.pl, zmień przeglądarkę na inną (np. Chrome, Firefox, Safari, Opera, Edge).
Publicystyka
Picie to nie sport, czyli krótka instrukcja, jak nie bawić się nad Wisłą!
Marcelina Mażul
Spot „Picie to nie sport”, który ma przestrzegać przed przed skutkami nieodpowiedzialnego picia alkoholu już jest! Przez całe lato, Stowarzyszenie Komisja Klubowa wraz ze Stowarzyszeniem Program Stacja na zlecenie miasta stołecznego Warszawa, czuwa nad bezpieczeństwem osób spędzających czas nad Wisłą i edukuje w zakresie świadomego i bezpiecznego spożywania alkoholu.
Spot „Picie to nie sport” został wyreżyserowany przez Antka Ferencego. Wystąpił w nim aktor Bartłomiej Firlet, a głosu użyczył Hubert Urbański. Spot przypomina o tym, że bawiąc się należy pamiętać o konsekwencjach płynących z picia alkoholu oraz bezpieczeństwie swoim i innych.
Spot „Picie to nie sport” powstał przede wszystkim, aby zwrócićuwagę
młodych ludzi, którzy coraz częściej spożywają alkohol w większych
ilościach, często nie zdając sobie sprawy z konsekwencji i potencjalnych
niebezpieczeństw. Popularnym zjawiskiem wśród młodzieży jest picie na
„zawody” - co zdecydowanie nie sprzyja kontroli i bezpieczeństwu. W
szczególności na terenie bulwarów Wiślanych, którym oprócz niesamowitego
potencjału i uroku towarzyszy konieczność zachowania uważności i
świadomości skierowanej na bezpieczeństwo własne jak i współtowarzyszy
imprezy– mówi Magdalena Kałużyńska, koordynatorka kampanii.
„Picie to nie sport” to element kampanii„Płyń z Głową” dotyczącej świadomego spożywania alkoholu, utrzymanej w tonie dalekim od moralizatorskiego. Realizowana jest od początku maja do końca września tego roku. Nie ma na celu odwodzenia ludzi od zabawy, ale pokazanie, jak rozsądnie bawić się nad Wisłą. Pokazuje zagrożenia i konsekwencje spożywania alkoholu w sposób nieodpowiedzialny czy lekkomyślny. W ramach akcji „Płyń z głową” w weekendy przez całe lato, można spotkać edukatorów chodzących po bulwarach wiślanych. Prowadzą z nadwiślańskimi bywalcami rozmowy na temat świadomego spożywania alkoholu, a także rozdają pakiety, w których znajduje się m.in. drink-test, wykrywający obecność w napoju tzw. “pigułki gwałtu”.
Wspieramy zabawę przy alkoholu, ale taką, która nie zagraża pijącemu i jego otoczeniu. Baw się z wyczuciem - picie to nie zawody sportowe – podsumowuje Antonii Ferency, reżyser klipu.
Spot "Picie to nie sport" obejrzeć możecie już na profilu Komisji Klubowej: www.facebook.com/KomisjaKlubowa
Źródło: Komisja Klubowa
Ten tekst został nadesłany do portalu. Redakcja ngo.pl nie jest jego autorem.
Teksty opublikowane na portalu prezentują wyłącznie poglądy ich Autorów i Autorek i nie należy ich utożsamiać z poglądami redakcji. Podobnie opinie, komentarze wyrażane w publikowanych artykułach nie odzwierciedlają poglądów redakcji i wydawcy, a mają charakter informacyjny.