Dopłaty do wynagrodzeń osób niepełnosprawnych, spoty telewizyjne i radiowe, filmy instruktażowe, reportaże emitowane w telewizji i radiu, ogłoszenia prasowe - za pomocą wszystkich tych zachęt PFRON chce przekonać pracodawców do zatrudniania osób niepełnosprawnych.
5 marca 2007 roku rusza kampania informacyjna Państwowego Funduszu
Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych w ramach projektu pn.
,,Wsparcie zatrudnienia osób niepełnosprawnych na otwartym rynku
pracy”. Celem projektu jest tworzenie większych możliwości
zatrudniania osób niepełnosprawnych na otwartym rynku pracy,
poprzez subsydiowanie wynagrodzeń rekompensujących pracodawcom
zwiększone koszty zatrudniania tych osób (komponent I projektu)
oraz zmiana postaw społecznych wobec osób niepełnosprawnych
(komponent II projektu).
W ramach II komponentu tego projektu zostanie zrealizowana kampania
informacyjna adresowana przede wszystkim do pracodawców. Kampania
dotyczyć będzie dostępnych form wsparcia zatrudnienia osób
niepełnosprawnych, ma także utrwalać pozytywny obraz osoby
niepełnosprawnej jako pełnowartościowego pracownika i tym samym
przyczyniać się do zmiany postaw społecznych wobec osób
niepełnosprawnych.
Kampania przeprowadzona będzie za pomocą spotów telewizyjnych i
radiowych, filmów instruktażowych, reportaży emitowanych w
telewizji i radiu, ogłoszeń prasowych a także za pomocą internetu i
outdooru. W ramach tej akcji zostanie wydany insert do prasy,
będzie również zorganizowany cykl seminariów. Na podsumowanie
kampanii przeprowadzone zostaną badania opinii publicznej, których
wyniki zostaną ogłoszone podczas konferencji prasowej.
Kampania realizowana będzie w okresie marzec-lipiec 2007 przez
konsorcjum, które wygrało przetarg, złożone z agencji Czteryczwarte
Sp. z o.o. oraz domu mediowego MindShare Polska Sp. z o.o.
Wartość kampanii to 10 662 800 zł, finansowana jest ze środków
Europejskiego Funduszu Społecznego oraz PFRON.