Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej wyłoniło rzecznika prasowego Pawilonu Europejskiego Roku Wolontariatu
Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej ogłosiło laureata zorganizowanego w lipcu konkursu na rzecznika prasowego Pawilonu Europejskiego Roku Wolontariatu, który będzie gościł w Polsce przez pierwsze dwa tygodnie września. Zwyciężczyni – Magdalena Fijołek odpowiedzialna będzie za kontakty z mediami, a także za współpracę z osobami koordynującymi poszczególne dni tematyczne w czasie wizyty pawilonu w Polsce. Współpraca Magdy Fijołek z MPiPS została nawiązana na zasadzie wolontariatu.
Pawilon ERW jest inicjatywą Komisji Europejskiej i najważniejszym elementem obchodzonego w tym roku Europejskiego Roku Wolontariatu. Podczas jego czternastodniowej wizyty w Polsce, będzie można bliżej poznać wolontariat z różnych sektorów, porozmawiać z osobami zajmującymi się organizacją wolontariatu, poznać historie wolontariuszy, uczestniczyć w warsztatach i panelach dyskusyjnych.
Powołanie Rzecznika Prasowego było wspólną inicjatywą MPiPS, organizacji pozarządowych i instytucji publicznych. W komisji konkursowej zasiadali nie tylko przedstawiciele Ministerstwa ale także Stowarzyszenia Centrum Wolontariatu i Centrum Wolontariatu Muzeum Powstania Warszawskiego. Laureatka konkursu – Magdalena Fijołek od trzech i pół roku związana jest z branżą public relations. Doświadczenie zawodowe zdobywała w agencjach: Euro RSCG Sensors oraz Ciszewski PR. Obecnie pracuje dla serwisu eSKY.pl, w którym odpowiedzialna jest za komunikację zewnętrzną i wewnętrzną, a także na koordynację działań PR w oddziałach zagranicznych firmy – w Rumunii i Bułgarii. Pracuje też jako wolontariuszka w Muzeum Powstania Warszawskiego.
Działania public relations to nie jedyne elementy promujące wizytę Pawilonu ERW. W ramach kampanii pojawią się także: reklama w dzienniku Metro, plakaty w Metrze Warszawskim, ulotki środkach komunikacji ZTM, plakaty w wydziałach obsługi mieszkańców w urzędach dzielnic Warszawy. Pawilon uzyskał także patronaty medialne: TVP, MTV, Polskiego Radia 4, CSRinfo oraz portali: kampaniespoleczne.pl, ngo.pl, pracuj.pl. Działania promocyjne są podejmowane we współpracy z Przedstawicielstwem Komisji Europejskiej w Polsce Partnerem przedsięwzięcia jest Urząd Miasta st. Warszawy.
Źródło: Stowarzyszenie Centrum Wolontariatu