1 grudnia wręczono nagrody w 5. edycji konkursu „Raporty Społeczne”. Główną nagrodę w konkursie zdobył Polski Koncern Naftowy ORLEN, nagrodę Ministerstwa Gospodarki otrzymała firma Cemex Polska, za najlepszy debiut uznano raport firmy GlaxoSmithKline Pharmaceuticals. Wyróżnienie specjalne otrzymała Telekomunikacja Polska, a internauci nagrodzili Kompanię Piwowarską.
Zwycięzców konkursu ogłoszono podczas Gali Finałowej Konkursu „Raporty Społeczne 2011”, która odbyła się w Centrum Zielna w Warszawie. Podczas Gali dyskutowano na temat stanu raportowania społecznego na rynku polskim z perspektywy 5 lat istnienia Konkursu, znaczenia raportowania danych pozafinansowych oraz przyszłości raportowania na przykładzie wytycznych Global Reporting Initiative.
ZWYCIĘZCY
Szczególną uwagę Jury konkursu zwróciło: wytrwałość i zachowanie ciągłości raportowania, utrzymanie wysokiego poziomu raportowania w oparciu o standard.
- Nagroda Ministerstwa Gospodarki: Cemex Polska Sp. z o.o., „Raport zrównoważonego rozwoju CEMEX Polska 2010”
Szczególną uwagę Jury konkursu zwróciło: wyważenie, umiejętne przedstawienie systemów zarządzania, czytelne przedstawienie specyfiki sektora w odniesieniu do wyzwań CSR.
- Najlepszy debiut: GlaxoSmithKline Pharmaceuticals S.A., „Raport Społeczny GlaxoSmithKline Pharmaceuticals”
Szczególną uwagę Jury konkursu zwróciło: bardzo dobre przygotowanie pierwszego raportu w historii firmy, wyważenie i krytyczna analiza tematów, logika raportu oparta na oczekiwaniach interesariuszy, weryfikacja raportu.
- Wyróżnienie specjalne: Telekomunikacja Polska S.A., „Raport społecznej odpowiedzialności Grupy TP”
Szczególną uwagę Jury konkursu zwróciło: uwzględnienie głosów wielu grup interesariuszy, całościowe przedstawienie procesu dialogu z interesariuszami opartego na standardzie AA1000, weryfikacja raportu.
- Nagroda internautów: Kompania Piwowarska S.A., „Raport zrównoważonego rozwoju Kompanii Piwowarskiej”. W głosowaniu wzięło udział 625 internautów.
Konkurs objęty jest patronatem Ministerstwa Gospodarki. Patronat medialny nad konkursem objęły portale kampaniespoleczne.pl i Proto.pl oraz BIZON - program Radia PIN.
Źródło: Forum Odpowiedzialnego Biznesu