Równoważenie zysków z troską o środowisko naturalne i społeczeństwo to jedno z najważniejszych wyzwań, jakie stoją przed przedsiębiorstwami naszych czasów. W dobie ogromnej konkurencyjności przemyślane działania z zakresu CSR są kluczowym elementem budowania zaufania i reputacji firmy w oczach konsumentów.
Tymczasem każdy, kto kiedykolwiek prowadził firmę, dobrze wie, że firmowa dobroczynność to nie jest tania rzecz: a przecież mamy kryzys i inflację! Wiele przedsiębiorstw z trudem znajduje środki na swoją bieżącą działalność – jak więc mają zwiększać konkurencyjność, wydając dodatkowe pieniądze na działania prospołeczne?
Wszystko jest możliwe, pod warunkiem że firmy wykorzystają swoją kreatywność, wybierając bezpłatne rozwiązania. FaniMani.pl udostępnia przedsiębiorstwom możliwość pomagania dobroczynnym organizacjom całkowicie za darmo przy okazji małych i dużych firmowych zakupów. Jasne, to nie to samo, co spektakularne posadzenie setek drzew albo zasypanie domu dziecka pluszakami: ale to codzienne, potrzebne działanie, które jest źródłem dodatkowych środków dla dobroczynnych organizacji.
Dlaczego warto się w nie zaangażować? Przedsiębiorco, rozważ te 3 powody!
Budowanie zaufania w trudnych czasach
Kryzysy gospodarcze, takie jak obecna inflacja czy poprzedzająca ją pandemia COVID-19, wpływają nie tylko na stabilność finansową firm, lecz także na ich reputację. Działania CSR pomagają przedsiębiorstwom budować zaufanie wśród klientów, pracowników i inwestorów. Klienci często bardziej ufają firmom, które wykazują zaangażowanie w sprawy społeczne i środowiskowe – zwłaszcza jeśli robią to mimo trudnej sytuacji w gospodarce.
CSR daje przewagę konkurencyjną
Firmy angażujące się w działania CSR mogą zyskać konkurencyjną przewagę nad tymi, które stronią od tego rodzaju działań. Klienci coraz częściej wybierają produkty i usługi od firm, które w jakiś sposób dbają o społeczeństwo i środowisko: np. gwarantując biodegradowalne opakowania, przeznaczając część zysku na istotny cel, zatrudniając osoby z marginalizowanych grup lub podejmując innego rodzaju kroki ku zwiększeniu pozytywnego wpływu przedsiębiorstwa na rzeczywistość. Ponadto również inwestorzy coraz częściej przywiązują wagę do zrównoważonego i etycznego podejścia do biznesu. Firmy, które kontynuują swoje działania CSR w trudnych czasach, mogą przyciągnąć nowych klientów i inwestorów.
Długoterminowe korzyści
Działania CSR, choć mogą początkowo wydawać się kosztowne, często przynoszą długoterminowe korzyści. Działania proekologiczne mogą obniżać koszty eksploatacji i zmniejszać ryzyko regulacyjne. Jednocześnie działania społeczne mogą przyciągać klientów, wzmagać ich lojalność oraz utrzymywać zdolnych pracowników w firmie.
Czy te powody brzmią przekonująco? Jeśli tak, to pamiętaj, że gdy robisz firmowe zakupy online z FaniMani, średnio 2,5% kwoty, którą wydajesz – na papier do drukarki, kawę do ekspresu, meble do nowego biura czy cokolwiek innego – może trafić do dobroczynnej organizacji. Obecnie w katalogu FaniMani znajduje się ponad 1750 sklepów i serwisów internetowych, od najpopularniejszych po specjalistyczne i niszowe, dzięki czemu niemal wszystkie firmowe potrzeby można zrealizować, robiąc zakupy z darowizną!
Jako przedsiębiorca na pewno od razu zastanowiłeś się „ale kto za to zapłaci?”. To proste: firma robiąca zakupy niczego nie dopłaca, ponieważ darowizna na ustaloną kwotę jest przekazywana przez sam sklep na podstawie jego umowy z serwisem FaniMani.pl. To jeden z głównych powodów, dla których pomaganie z FaniMani jest tak dobrą propozycją dla firm: zero dodatkowych kosztów!
Jak informować o wspieraniu NGO z FaniMani?
O tym, że Twoja firma robi zakupy z FaniMani, a zatem przekazuje darowizny dla wybranej organizacji, zdecydowanie warto poinformować klientów i fanów za pośrednictwem mediów społecznościowych. To nie tylko sprawi, że zyskasz więcej sympatii, lecz także być może zachęci inne przedsiębiorstwa do wyboru tej formy pomocy.
Nie czekaj: zacznij robić firmowe zakupy z darowizną i spraw, by Twoja firma zaczęła pomagać już teraz!
Źródło: Fundacja Fanimani