W środę 26 czerwca 2013 w Warszawie na Smolnej 4 odbyło się spotkanie networkingowe branży kreatywnej organizowane w ramach projektu Creative Poland. Artyści, twórcy oraz przedstawiciele firm i inicjatyw kreatywnych prezentowali swoją działalność, chwalili się osiągnięciami, ale przede wszystkim poznawali siebie nawzajem rozmawiając o nowych pomysłach i możliwościach współpracy.
To już kolejne spotkanie kreatywnych mieszkańców stolicy oraz gości z różnych stron Polski, skupionych wokół inicjatywy Creative Poland oraz chcących do niej przystąpić. Wydarzenie było otwarte zarówno dla „występujących”, jak i „oglądających”.
Formuła spotkania przewidywała krótkie, następujące po sobie prezentacje. Każdy z kreatywnych miał 7 minut na to, by opowiedzieć o sobie, swojej twórczości, firmie, osiągnięciach oraz o aktualnych i planowanych działaniach. W czasie spotkania zaprezentowało się 21 osób. Byli wśród nich m.in. designerzy, projektantki mody i biżuterii, architekci, fotografowie, wydawcy, spece od reklamy oraz przedstawiciele organizacji i inicjatyw promujących kreatywność.
Uczestnicy reprezentowali różne dziedziny, specjalizacje i doświadczenia, jednak wspólnym mianownikiem osób obecnych była przynależność do sektora kreatywnego i potrzeba tworzenia rzeczy nowych, niestandardowych. - I takie było założenie - tłumaczy Zenka Bańkowska, animatorka Creative Poland. - Pokazać różnorodność sektora poprzez różnorodność osób i inicjatyw, które go tworzą, a co za tym idzie zainspirować do nowych działań i łamania utarty schematów myślenia o sobie, twórczości i rynku.
Poznawanie rynku, nawiązywanie kontaktów i ciągła wymiana doświadczeń to podstawy funkcjonowania nie tylko branży kreatywnej, ale w przypadku tego sektora nowe pomysły i innowacyjne rozwiązania odgrywają fundamentalną rolę w aktywności rynkowej. Wspólne, ukierunkowane działanie ma duży potencjał biznesowy, a współpraca z innymi może uzupełniać wzajemne kompetencje.
- Spotykam ludzi, którzy są wspaniali i inspirujący – podsumował spotkanie Krzysztof Korczak z KRAB Music House & Special Events, agencji zajmującej się organizacją imprez, wystaw i koncertów. - Choć robią coś zupełnie innego niż ja, z opowieści każdego z nich coś wyciągam, coś mnie inspiruje. Bardzo się cieszę z kontaktów w ramach Partnerstwa Creative Poland. Myślę, że z wieloma osobami nawiążemy kontakty, bo nadajemy na tych samych falach.
Źródło: Creative Poland