Pierwsza Stefa Dobroczynności w Polsce została otworzona trzy miesiące temu w warszawskim centrum handlowym Blue City. Jest to unikalny w skali międzynarodowej projekt promujący ideę pomocy potrzebującym. Inicjatorem i pomysłodawcą projektu jest Fundacja Satoris – Fundacja Czynnej Filantropii, organizacja pozarządowa działająca na rzecz osób niepełnosprawnych i rozwijania działalności ekonomicznej wykluczonych.
Głównym walorem inicjatywy jest nowoczesne, znacznie różniące się od dotychczasowych podejście do samej formy niesienia pomocy. Inicjatywa zakłada aktywną pomoc poprzez pracę i rozwijanie umiejętności osób współpracujących ze Strefami Dobroczynności. Dlatego do pracy na stoisku zatrudniane są osoby zagrożone wykluczeniem społecznym z powodu pewnego stopnia niepełnosprawności lub trudnej sytuacji życiowej.
Precyzyjnie wykonane przedmioty przez pracowników przedsiębiorstw społecznych zyskały uznanie klientów. W Stefach Dobroczynności sprzedawane są towary wytworzone przez osoby zagrożone wykluczeniem, które zostały zatrudnione w przedsiębiorstwach społecznych. Pracownicy wykonują unikalne i bardzo estetyczne przedmioty, które cieszą się dużym zainteresowaniem konsumentów. Ich jakość i sposób wykonania nie odbiegają w żaden sposób od standardów innych producentów. Cały czas wzbogacana jest oferta produktowa. Ważnym aspektem jest również dostosowanie jej do panującej w danym momencie mody. Tak by wyprodukowany towar znalazł nabywcę. Pomysł stworzenia Stef Dobroczynności miał być zachętą dla konsumentów wdrożenia w czyn idei pomocy potrzebującym poprzez zakupy.
„Po trzech miesiącach działalności zauważyliśmy znaczne zwiększenie zainteresowania naszym stoiskiem. Coraz więcej osób wraca do nas po nowe produkty i poleca Stefy Dobroczynność swoim znajomym. Wierzymy, że ta forma pomocy stanie się wkrótce modna we wszystkich centrach handlowych w Polsce. W związku z tym mamy nadzieję, że nasz projekt będzie cały czas rozwijał się i wkrótce zostaną stworzone dodatkowe miejsca pracy dla najbardziej potrzebujących ” – wyjaśnia Izabella Strzeszewska, kierownik Strefy Dobroczynności w BlueCity.
W przyszłości planowane jest rozszerzenie zakresu dzielności i stworzenie kolejnych Stref Dobroczynności w innych centrach handlowych i pozostałych miastach w Polsce. Pierwsze stoisko powstało dzięki wsparciu partnera - PZU.
Źródło: inf. nadesłana