Stypendyści programu Akcelerator podjęli wyzwanie firmy Partslife i przygotowali kampanię edukacyjną
Stypendyści drugiej edycji programu edukacyjno-stypendialnego Fundacji Inter Cars wzięli udział w projekcie kampanii edukacyjnej dotyczącej gospodarki odpadami. Podzieleni na trzy grupy, przy wsparciu ekspertów i trenerów metodologii Design Thinking, tworzenia kreatywnych treści oraz kampanii społecznych, opracowali trzy koncepcje kampanii edukacyjnej.
Od młodych do… wszystkich!
Pomysł na spot, wraz ze scenariuszem, a nawet dokładnym storyboardem, został wypracowany w całości przez młodych ludzi w wieku 17-20 lat – uczestników programu edukacyjno-stypendialnego Akcelerator prowadzonego przez Fundację Inter Cars. Przez 10 miesięcy, 21 uczniów ze szkół technicznych związanych z motoryzacją, logistyką i transportem z całej Polski, brało udział w intensywnych szkoleniach i programie mentoringowym, by wspólnie odpowiedzieć na zlecone przez firmę Partslife wyzwanie: „Przygotuj projekt kampanii społecznej o gospodarce odpadami”.
– Samo wypracowanie konceptu kreatywnego było dla nas ogromnym wyzwaniem, ale dzięki temu, że byliśmy dla siebie dużym wsparciem i uczyliśmy się na własnych błędach, przebrnęliśmy i wspólnie wypracowaliśmy fantastyczny efekt, z którego jesteśmy dumni – opowiada Karolina Łakomy, stypendystka programu Akcelerator Fundacji Inter Cars. Szymon Wydra, stypendysta, zauważa, że „świadomość mechaników dotycząca segregowania odpadów jest na wciąż bardzo niskim poziomie i dlatego uczniowie próbują to zmienić”.
Trzy grupy stypendystów programu rozwijały swoje pomysły na kampanię społeczną w trakcie szeregu zajęć prowadzonych metodą Design Thinking i warsztatów kreatywnych. Wybrany scenariusz i storyboard został następnie zrealizowany w formie spotu przez grupę kreatywną NOWY®ŁAD i dom produkcyjny BOSKO, który był producentem wykonawczym projektu, na profesjonalnym, filmowym planie zdjęciowym. Reżyserem spotu był Aleksander Kropidłowski, ceniony w branży twórca spotów komercyjnych i społecznych. Fundacja Inter Cars i firma Partslife zapowiedziały już, że w przyszłości będą realizować również pomysły pozostałych grup warsztatowych.
– Byliśmy bardzo ciekawi jak nasi stypendyści – głównie „umysły ścisłe” – poradzą sobie z tak postawionym zadaniem. na każdym etapie dawaliśmy im wszelkie narzędzia np. warsztaty z metody Design Thinking i wsparcie trenerów, ale jednocześnie całkowicie wolną rękę w kreacji. Jesteśmy pod ogromnym wrażeniem wszechstronności stypendystów, zrozumienia mechanizmów tworzenia angażujących treści i konieczności prawidłowego zarządzania odpadami – mówi Katarzyna Oleksowicz, członkini zarządu Fundacji Inter Cars.
To już druga edycja programu Akcelerator Fundacji Inter Cars, który został stworzony z myślą o wspieraniu edukacji i rozwoju uczniów techników i szkół branżowych. Ważnym elementem procesu jest rozwijanie wśród tej grupy kompetencji przyszłości, które są kluczowe, a często trudne do zdobycia w szkołach o profilu technicznym. Jesienią tego roku rozpocznie się trzecia edycja tego niezwykłego programu.
Zachęcamy do obejrzenia zakulisowej relacji z powstawania koncepcji na spoty edukacyjne ⬇️
Źródło: Fundacja Inter Cars