Rada Reklamy uznała, że reklamy firmy Enea SA - "Enea. Czysta energia. Czysty biznes" oraz "Potęga wiatru. Siła wody. Korzystamy z natury, by dać Ci czystą energię" naruszają normy Kodeksu Etyki Reklamy.
Na posiedzeniu w dniu 8 lipca 2010 roku Rada Reklamy uznała, że reklama firmy Enea SA narusza normy Kodeksu Etyki Reklamy.
Stowarzyszenie Ekologiczne „Eko-Unia” złożyło skargę na reklamy prasowe firmy Enea SA zawierające hasła "Enea. Czysta energia. Czysty biznes" oraz "Potęga wiatru. Siła wody. Korzystamy z natury, by dać Ci czystą energię". Skarżący uznał, że reklamy te wprowadzają w błąd, i poinformował, że "na stronie firmy Enea (www.enea.pl) można znaleźć jej prawdziwą strukturę nośników energii. Zaledwie 5,26% stanowią w niej energie odnawialne, które symbolizują wiatraki w tej reklamie (w tym z samych wiatraków firma uzyskuje zaledwie 1,1%). Reszta są to energie konwencjonalne, głównie węgiel kamienny (71,3%) i brunatny (20,09%), którego spalanie przynosi szereg zanieczyszczeń środowiska: w powietrzu, glebie i wodzie. Firma poprzez emisję CO2 ma także swój znaczący udział w Polsce w zmianach klimatu". Zdaniem skarżącego naruszony został kodeks etyki reklamy mówiący, że "reklama nie może nadużywać zaufania odbiorcy ani też wykorzystywać jego braku doświadczenia lub wiedzy". Według Stowarzyszenie „Eko-Unia” "hasła te nie oddają prawdziwej struktury nośników energetycznych i rzeczywistego szkodliwego wpływu na środowisko firmy Enea".
Przychylając się do opinii skarżącego, Zespół Orzekający uznał, że reklama firmy Enea SA narusza normy Kodeksu Etyki Reklamy. W opinii Zespołu Orzekającego przedmiotowa reklama wprowadza konsumentów w błąd i wykorzystuje ich brak doświadczenia lub wiedzy, gdyż zgodnie z informacjami zawartymi w reklamie reklamodawca dostarcza czystą energię korzystając wyłącznie z natury.