Co robimy źle lub czego nie robimy, że aż 40% polskiego społeczeństwa stwierdza, że nie ma kontaktu z organizacjami? Co możemy zmienić, żeby ten wynik poprawić? Przeczytaj nasz poradnik.
Czy wiesz, że według najnowszego raportu Stowarzyszenia Klon/Jawor „Ufamy, ale… Polki i Polacy o organizacjach pozarządowych” przez ostatnie 10 lat nie zmienił się procent Polek i Polaków, którzy nie mają żadnego kontaktu z organizacjami pozarządowymi i ich działaniami.
Jak twierdzą autorki raportu „trudno powiedzieć, czy faktycznie 40% polskiego społeczeństwa nie zetknęło się z żadnymi działaniami lub przekazami dotyczącymi działań NGO, czy też osoby te stykają się z działaniami organizacji, ale nie są tego świadome”.
Brak komunikacji – brak relacji, brak wsparcia
Jeśli nie będziemy prowadzić systematycznej komunikacji i promocji działań, podtrzymamy powierzchowną wiedzę o stowarzyszeniach i fundacjach oraz dobrowolnie zrezygnujemy z:
- rozpoznawalności;
- budowania zaufania do siebie;
- nagłaśniania ważnych naszym zdaniem tematów, problemów, angażowania innych;
- propagowania naszych wartości i działań;
- docierania z informacją o ofercie do osób, które mogą z niej skorzystać;
- budowania społeczności naszych sprzymierzeńców, darczyńców, wolontariuszek i wolontariuszy.
Im więcej natomiast osób poinformujemy o naszych działaniach i zachęcimy do włączenia się w nie, tym skuteczniej będziemy rozwiązywać problemy i zmieniać społeczną rzeczywistość.
Mocni w promocji
Publikacja Małgorzaty Borowskiej i Izabeli Dembickiej-Starskiej to "radykalnie praktyczny" podręcznik, dzięki któremu dowiemy się, jak skutecznie promować działania stowarzyszenia i fundacji. Nauczymy się, jak stworzyć mapę odbiorców, jak budować przekazy promocyjne, z jakich narzędzi korzystać, jak budować relacje z mediami. Podręcznik "Mocni w promocji" to ABC III Sektora. Warto go znać. Warto stosować.
– Wykorzystałyśmy praktyczne doświadczenia – mówią Autorki podręcznika – z koordynowania różnych ogólnopolskich działań promocyjnych, współpracy z organizacjami z całego kraju oraz praktyki prowadzenia wielu szkoleń związanych z tymi tematami. Dlatego mamy nadzieję, że znajdziesz w nim wskazówki, których potrzebujesz. Życzymy, żeby to, co robisz, stawało się coraz bardziej rozpoznawalne i zyskiwało akceptację tych, do których się zwracasz. Bądźmy mocni w promocji!
Kupując w sklep.ngo.pl, wspierasz działania statutowe Stowarzyszenia Klon/Jawor i portal ngo.pl. Dziękujemy!
Źródło: informacja własna ngo.pl