Twój obraz w social media to jeden z kluczowych elementów budujących markę twojej organizacji. Narzędzia oferujące monitoring mediów i możliwość natychmiastowej reakcji podczas sytuacji kryzysowych to ogromna pomoc dla każdej osoby prowadzącej komunikację za pośrednictwem mediów społecznościowych.
Przynosząca korzyści obecność w mediach społecznościowych to dużo więcej, niż profil na Facebooku i sporadycznie pojawiające się tam posty przedstawiające śmieszne zdjęcia kotów. Ogromna presja, boom na social media oraz ich realny, finansowy wymiar, kluczowy dla przedsiębiorstw, spowodowały, że proces komunikacji za pośrednictwem social media bardzo często prowadzony jest właśnie w taki, niedbały sposób. W wielu przypadkach dzieje się tak, bo panuje przekonanie, że FB, G+, Twitter czy inne medium społecznościowe trzeba mieć. Gorzej, że nie zawsze wiąże się to z kluczową wiedzą jak te media skutecznie wykorzystać, jak komunikować za ich pomocą dla swoich celów promocyjnych.
Co na to można poradzić?
W celu usprawnienia procesu komunikacji w social media, możemy skorzystać z narzędzi powszechnie dostępnych w internecie. Z ich pomocą możemy monitorować obecność naszej organizacji w social media, zarządzać kontami na różnych platformach społecznościowych z jednego pulpitu, bądź urządzenia mobilnego, czy odpisywać na posty bezpośrednio z poziomu maila. Sprawdź, który z dostępnych programów będzie najlepszy dla twojej organizacji.
Deskop Bezpłatne narzędzie pozwalające na zarządzanie kontami Facebook oraz Twitter prosto z pulpitu. Aplikacja umożliwia zamieszczać nowe wiadomości, czytać posty fanów oraz followers, zamieszczać content w postaci filmów, zdjęć oraz linków, organizować kontakty, czy duplikować wiadomości z Twittera, na Facebooka. Aplikacja działa w trybie adware (jest wspierana reklamami) i oferuje wtyczki rozszerzające jej funkcjonalności. Jest to program przydatny zwłaszcza dla osób, które zarządzają kilkoma kontami albo ich konta są dość rozbudowane i wymagają systematycznej pracy z nimi. Oprogramowanie jest na darmowej licencji.
Postling
Aplikacja działa zarówno na komputerach, jak i urządzeniach mobilnych (na razie tylko iPhone’y, wkrótce również Android). Koszt jej użytkowania to 10$ miesięcznie, a pierwszy miesiąc możemy wypróbować aplikację za jednego, symbolicznego dolara. Postling oferuje całość rozwiązań potrzebnych do skutecznego monitorowania marki w social media. Umożliwia śledzenie obecności wybranych słów kluczowych (np. nazwy organizacji, bądź powiązanego z nią wydarzenia) w mediach społecznościowych (Facebook, Twitter, LinkedIn, Flickr), na blogach oraz na stronach WWW w całej sieci. Pozwala na odpisywanie na wiadomości w platformach social media bezpośrednio z poziomu maila, tworzenie contentu w social media za pomocą jednego okna. Ponadto, bardzo przydatny może okazać się codzienny raport dotyczący kondycji organizacji w sieci (ilości komentarzy, recenzji, pojawiających się słów kluczowych).
Google Alerts to niezwykle proste narzędzie pozwalające na śledzenie wybranych słów kluczowych w tradycyjnych kanałach sieci (strony www, blogi). Powiadomienia przychodzą na skrzynkę mailową wedle wyboru raz w tygodniu, raz dziennie, bądź od razu po wykryciu nowej zawartości. Do czego możemy wykorzystać alerty Googla? Zapewne nie masz czasu na przeglądanie sieci w poszukiwaniu nowych artykułów, zdjęć, filmów czy wpisów na forach. Ale chciałbyś informować swoich odbiorców za pomocą mediów społecznościowych o nowościach w dziedzinie, którą się zajmujesz. Z pomocą przychodzi właśnie Google Alerts, które wynajduje je dla ciebie i dostarcza na skrzynkę w postaci linków. Dla lepszego zobrazowania – jeśli prowadzisz organizację zajmującą się bezrobociem wpisujesz w alerty googla frazy związane z bezrobociem. Aplikacja dostarczy dla ciebie listę najbardziej aktualnych artykułów. Usługa jest całkowicie bezpłatna.
Źródło: technologie.ngo.pl