14 stycznia 2025 r. w projekcie „Premia społeczna” otworzyliśmy dodatkowy nabór wniosków dla gmin i powiatów dotkniętych powodzią we wrześniu 2024 r. na terenie południowo-zachodniej Polski. Nabór ten umożliwia tym samorządom ubieganie się o granty na realizację usług społecznych przez podmioty ekonomii społecznej. Uprawnione jednostki samorządu terytorialnego mogą od teraz rozpoczynać procedury wyboru PES.
Kto może aplikować?
Wnioski mogą składać samorządy, które znalazły się w wykazach gmin poszkodowanych, określonych w rozporządzeniu z dnia 16 września 2024 r. dotyczącym szczególnych rozwiązań związanych z usuwaniem skutków powodzi, załączniku do rozporządzenia z dnia 5 października 2024 r. w sprawie gmin dotkniętych powodzią i zasad odbudowy na ich terenie.
Kiedy można składać wnioski?
Składanie wniosków o grant w I rundzie naboru w ramach niniejszego komponentu będzie możliwe od 30.01. do 28.02.2025 r. Alokacja na dodatkowy nabór wynosi 30 000 000,00 zł.
Ile wynosi grant i na co można go przeznaczyć?
Środki w wysokości od 60% do 95% kosztów realizacji usługi mogą zostać przeznaczone na finansowanie usług społecznych zlecanych podmiotom ekonomii społecznej (PES). Usługi te muszą mieścić się w katalogu usług kwalifikowanych zgodnie z Wytycznymi Europejskiego Funduszu Społecznego Plus na lata 2021–2027. Maksymalna kwota grantu: 350 000 zł.
Źródło: Fundacja Fundusz Współpracy