„Miłość do sztuki” - tak nazywa się nowa akcja warszawskiego Muzeum Narodowego, która ma zachęcić wszystkich do dzielenia się fotografiami z ulubionymi dziełami sztuki. I nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt oparcia idei o social media!
Wszystkie serwisy informacyjne, kanały w mediach społecznościowych co chwila przemycają w swojej codziennej komunikacji kolejne komercyjne święto, jakim jest zbliżający się dzień Św. Walentego. Ową miłość można różnie wyrażać, co skrzętnie postanowiło wykorzystać Muzeum Narodowe w Warszawie, które próbuje zaktywizować upodobanych w dziełach artystycznych.
Od kilku dni na fanpage'u instytucji pojawiają się posty przypominające o idei i pierwsi użytkownicy mediów społecznościowych już się aktywizują. Czasu jest jeszcze sporo, więc może okazać się, że powodzenie hashtagu będzie zaskakujące wysokie. Tymczasem przybliżając nieco ideę – jeśli chcemy podzielić się ze światem fotografią, na której oprócz nas w kadrze znajdzie się nasze ulubione dzieło artystyczne, przy publikacji wystarczy dodać #miloscdosztuki!
Jak tłumaczy samą akcję? - Od jakiegoś czasu świat sztuki nie jest już zatwardziały. Muzea, tak jak wszystkie inne instytucje, muszą iść z duchem czasu i często są miejscem inspirujących wydarzeń. Selfie muzealne to już zjawisko bardzo powszechne, które zostało zainicjowane przez samych zwiedzających – informuje Betcher. I za przykład podaje celebrytów, którzy nie jeden raz sięgali po tę formę autopromocji. W październiku minionego roku zrobiła to Beyoncé, która wraz ze swoim partnerem – raperem Jay Z – opublikowała we własnym kanale na Instagramie selfie z Mona Lisą.
- My popularność muzealnego selfie chcieliśmy wykorzystać w związku z nadchodzącymi Walentynkami. Akcja Miłość do sztuki, zachęca zwiedzających do fotografowania się z ulubionym dziełem sztuki i wrzucania zdjęcia na portale społecznościowe z dopiskiem #miloscdosztuki. Trochę zmusza miłośników sztuki do ujawnienia się – rozwija.
Co więcej - 14 lutego Muzeum Narodowe ma być otwarte nieco dłużej. W holu Muzeum Narodowego ustawiony zostanie pochodzący ze zbiorów placówki obraz Kajetana Sosnowskiego Lato, z cyklu „Pamiętnik liryczny”. Wszyscy zainteresowani będą mogli zrobić sobie z nim zdjęcie, zaś jak zapewnia się zainteresowanych na stronie wydarzenia - „Aby randka była udana i na zdjęciu byli Państwo w parze, wolontariusz Muzeum przejmie rolę fotografa”. Wszystko z myślą o zakochanych!
Źródło: Technologie.ngo.pl