Miasto i organizacje pozarządowe wspólnie przeciwko nielegalnej reklamie
Miasto wraz z organizacjami pozarządowymi rozpoczyna prace nad audytem reklamowym. Wspólnie sprawdzą, ile jest nielegalnych nośników w wybranych miejscach Warszawy i jak egzekwować lokalne przepisy, które ich dotyczą.
Chcemy wykorzystać możliwości, jakie dają przepisy zawarte w miejscowych planach zagospodarowania przestrzennego. Sprawdzimy, w których miejscach objętych planem nielegalnych reklam jest najwięcej i jak egzekwowane jest prawo dotyczące ich usuwania - mówi Wojciech Wagner, naczelnik Wydziału Estetyki Przestrzeni Publicznej m.st. Warszawy.
Uczestnicy audytu wezmą pod lupę wszystkie reklamy znajdujące się na terenach objętych wybranym planem miejscowym. Następnie sprawdzą czy zostały umieszczone legalnie. Jeśli nie, poinformują o tym Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego.
Taka kompleksowa kontrola pozwoli zdobyć wiedzę niezbędną do podjęcia konstruktywnej walki z nielegalnymi reklamami w Warszawie – zaznacza Hanna Gronkiewicz-Waltz, prezydent Warszawy.
Organizatorzy akcji zaprosili do współpracy osoby zainteresowane kwestią poprawy estetyki miasta: mieszkańców, organizacje pozarządowe i przedsiębiorców. Wspólnie stworzyli bazę ekspertów, którzy wesprą akcję i pomogą w przeprowadzeniu audytu. Chętnych nie brakowało. W warsztatach Waw City Hub, które zapoczątkowały projekt, wzięło udział kilkadziesiąt osób.
Audyt reklamowy to wspólny projekt Wydziału Estetyki Przestrzeni Publicznej m.st. Warszawy i stowarzyszenia Miasto Moje a w Nim, realizowany w ramach inicjatywy Waw City Hub.