Do Ministerstwa Infrastruktury wpłynął wczoraj projekt przepisów o zabezpieczeniach peronów odpowiednimi paskami z wypukłościami. Projekt złożyło Metro.
Przedstawiciele Metra przygotowali również założenia do badań i
testów pasów i oznakowania dotykowego. Na peronach metra obowiązują
te same przepisy, co na kolei. Dlatego zostały wytypowane stacje
kolejowe i metra, w których można te testy przeprowadzić.Przy
badaniach ma pomóc Centrum Naukowo-Techniczne Kolejnictwa.
Środowiska osób niepełnosprawnych alarmowały prezydent Warszawy,
że w metrze jest niebezpiecznie już od dawna. We wrześniu na stacji
Centrum doszło do wypadku niewidomego studenta, Filipa Zagańczyka.
Chłopak stracił nogę, lekarze w Szwajcarii walczą o uratowanie
drugiej. Po tej tragedii władze Warszawy zadeklarowały, że będą
pieniądze na pilne prace modernizacyjne.
Źródło: Gazeta Wyborcza (Stołeczna)