„Małe gesty - wielki wpływ” - akcja na rzecz organizacji lokalnych sieci Auchan i Fundacji Donateo
8 maja wystartowała już po raz drugi ogólnopolska zbiórka dobroczynna na rzecz ponad 20 fundacji i stowarzyszeń non-profit z całej Polski. W jej ramach, mikrodatki przekazane przez klientów sklepów Auchan zostaną przeznaczone na różnorodne cele dobroczynne tj. wsparcie dzieci osieroconych, osoby chore w hospicjach lub osoby z niepełnosprawnościami. Akcja potrwa do 14 czerwca br.
Beneficjentami Inicjatywy „Małe gesty wielki wpływ” zostało ponad 20 organizacji dobroczynnych z całej Polski, które zostały wytypowane przez pracowników hiper- i supermarketów Auchan. Należą do nich takie organizacje jak Stowarzyszenie SOS Wioski Dziecięce, Fundacja Hospicyjna im. Ks. Dutkiewicza w Gdańsku, Stowarzyszenie Przyjaciół Dzieci Specjalnej Troski "Arkadia" oraz wiele innych działających w całej Polsce na rzecz potrzebujących dzieci, osób chorych i z niepełnosprawnościami.
To wielka radość móc brać udział w tej wyjątkowej inicjatywie. Każda, nawet drobna, pomoc jest znaczącym wsparciem dla organizacji dobroczynnych, takich jak my. Mamy nadzieję, że zbiórka pozwoli nie tylko na zebranie środków, ale też na zwrócenie uwagi na problemy, z którymi jako stowarzyszenie walczymy na co dzień - mówi Katarzyna Puławska – Dyrektorka Operacyjna / ds. Pozyskiwania Funduszy i Promocji Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce w Polsce.
Sieć Auchan wspiera akcje dobroczynne za pośrednictwem mikrodonacji od blisko 3 lat wykorzystując technologię mikrodonacji BetterPOS, która umożliwia przekazanie mikrodatku podczas bezgotówkowej płatności za zakupy.
Od blisko 30 lat jesteśmy obecni na polskim rynku – i właśnie teraz świętujemy nasze urodziny. Przez cały ten czas konsekwentnie skupiamy się na tym, co dla nas najważniejsze: na ludziach, ich potrzebach i realnym wspieraniu lokalnych społeczności. Kampania „Małe gesty, wielki wpływ” doskonale oddaje ten kierunek. Jest wyjątkowa, bo pozwala nam pomagać dokładnie tam, gdzie jesteśmy – w najbliższym otoczeniu każdego ze sklepów. To wsparcie trafia do organizacji wskazanych przez naszych pracowników, którzy najlepiej znają potrzeby swojego regionu. Taka forma działania sprawia, że realnie odpowiadamy na lokalne wyzwania. Nie byłoby to jednak możliwe bez naszego partnera – Fundacji Donateo oraz bez naszych klientów. To dzięki ich otwartości i gotowości do pomagania możemy przekuwać drobne gesty w konkretne zmiany. Właśnie w tym tkwi siła tej kampanii – w połączeniu ogólnopolskiego zasięgu z głębokim lokalnym zaangażowaniem. I to jest coś, co od lat budujemy wspólnie – mówi Magdalena Bobko, dyrektor CSR Auchan Polska.
Rozwiązanie BetterPOS funkcjonuje w sieci hipermarketów i supermarketów Auchan w całej Polsce, umożliwiając bezgotówkowe wsparcie organizacji dobroczynnych. W trakcie płatności kartą za zakupy, klienci widzą na terminalu płatniczym pytanie o chęć przekazania określonej kwoty na wybrany cel. Po wyrażeniu zgody, do rachunku doliczana jest równa kwota datku w wysokości 2 zł, a kupujący otrzymuje osobne potwierdzenie niefiskalne, co zostanie odzwierciedlone także na koncie bankowym wpłacającego. Przekazane środki trafiają na konto wspartej organizacji za pośrednictwem Fundacji Donateo. Akcja „Małe gesty wielki wpływ” to już druga wspólna inicjatywa Auchan Polska i Fundacji Donateo na rzecz lokalnych organizacji dobroczynnych. Przed dwoma laty klienci Auchan przekazali na ich rzecz łącznie ponad 524 tys zł.
Poprzednia akcja na rzecz organizacji lokalnych była niezaprzeczalnie sukcesem i w wielu przypadkach ważnym wsparciem na rzecz mniejszych, lokalnych organizacji pomocowych - mówi Anna Płatek, Członkini Zarządu Fundacji Donateo. - Dzięki takim inicjatywom widzimy, że klienci Auchan podchodzą bardzo ochoczo do wspierania także bardzo lokalnych organizacji, które mijają być może “po sąsiedzku” w drodze do sklepu. Jesteśmy bardzo zadowoleni, że wracamy po raz drugi z taką dobroczynną ofertą do ludzi, którzy lubią mieć wpływ na najbliższe otoczenie - dodaje Anna Płatek.
Źródło: Fundacja Donateo