Okres wakacyjny zazwyczaj niewiele zmienia w świecie społeczności sieciowych, ale też niewiele się dzieje. Użytkownicy są w rozjazdach, a kampanie społeczne wytracają tempo. Nowe, które pojawiają w przestrzeni publiczne są związane z tematyką wakacyjną. Jednak mimo to w lipcu była jedna akcja warta nadzwyczajnej uwagi.
Jeśli spojrzymy na przygotowane przez Sotrendera zestawienie największych stron, na pierwszy rzut oka widać, że przyrost fanów na jednej z nich jest wyraźnie większy. Chodzi o SiePomaga i akcję mającą na celu pomoc ciężko choremu Kajtkowi. Przyrost 17 814 fanów to nie przypadek, ponieważ była to chyba jedna z najbardziej spektakularnych zbiórek pieniędzy w historii polskiej dobroczynności - w zaledwie kilka dni zebrano 6 milionów złotych, niezbędnych na operację i leczenie dziecka.
Obok SiePomaga, największymi przyrostami cieszyli się Mądrzy Rodzice, Wiemy Co Jemy, WWF Polska i Dawca.pl. Spośród wymienionych, najwyższy przyrost zarejestrował fanpage Mądrych Rodziców oraz Wiemy Co Jemy.
W drugim przypadku można zakładać, że wynika to z coraz to większego zainteresowania Polaków tematyką zdrowego odżywiania się oraz przyłączeniem się WCJ do Kampanii na Rzecz Walki z Rakiem Piersi. W przypadku Mądrych Rodziców wynika to zapewne z wciąż rosnącej popularyzacji świadomego i odpowiedzialnego rodzicielstwa, doskonale promowanego przez fanpage. Ponadto, treści tam zamieszczane są najzwyczajniej w świecie interesujące.
Dziwny zastój dotknął natomiast fanpage WOŚP. Woodstockowe oblężenie nie przełożyło się na przyrost fanów na głównym profilu Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, być może ze względu na odrębność tej strony od miejsca poświęconego samemu wydarzeniu muzycznemu. Spadek zaliczyły natomiast fanpage Podaruj Dzieciom Słońce oraz kolorujeMY.
Jeśli chodzi o angażowanie społeczności skupionych wokół fanpage’a, największe wyniki wygenerowały Mądrzy Rodzice, Fundacja Międzynarodowy Ruch Na Rzecz Zwierząt Viva! oraz Centrum Pomocy Zwierzętom „Trip”. Wszystkie trzy podmioty mają na swoich kontach również najbardziej angażujące wpisy - w przypadku Mądrych Rodziców był to „coniedzielny Dzień Ojca”, CPZ „Trip” przypomniało, aby na wakacje zabrać również domowego pupila, a Fundacja MRNRZ Viva! zamieściła informację nt. oficjalnego stanowiska Policji dotyczącego możliwości wybicia szyby w samochodzie, jeśli wewnątrz zamknięty jest zwierzak.
Obok nich, najbardziej angażującymi postami były informacje dotyczące wspominanego już Kajtka, wspieranego przez SiePomaga oraz 5-letniego Seweryna chorującego na białaczkę, na rzecz którego działania podniosła Fundacja DKMS Polska.
W kwestii największego współczynnika interaktywności, nieprzerwanie królują strony poświęcone zwierzakom. Fundacja Międzynarodowy Ruch Na Rzecz Zwierząt Viva!, Centrum Pomocy Zwierzętom „Trip”, Schronisko w Korabiewicach i Psom na pomoc - to najwięksi zwycięzcy w tej kategorii.
Warto spojrzeć również na czas obsługi klienta, a więc współczynnik komunikacji z odbiorcami. W tym przypadku absolutnym rekordzistą było All For Planet z czasem reakcji ok. 27 minut. Znajdujący się na miejscu drugim Dawca.pl reagował średnio po 1,5 godziny, a więc różnica jest bardzo wyraźna. Jak widać, okres wakacyjny nie dla wszystkich był zupełnie zastałym etapem. Aż miło poczytać o sukcesach, jakie odnoszą organizacje pozarządowe w sieci, bo przecież między innymi po to są w tejże sieci obecne!
Źródło: Technologie.ngo.pl