Agencja zaprojektowała kampanię marketingową wspierającą pozyskiwanie 1,5% podatku na rzecz organizacji pożytku publicznego. To jedno z najważniejszych działań fundacji, które zapewnia finansowanie dla wszystkich jej inicjatyw w ciągu roku. Zespół Linkleaders wspiera Fundację Gajusz w ramach działań pro bono.
Fundacja Gajusz od 25 lat pomaga ciężko chorym dzieciom. Prowadzi wyjątkowe hospicja: stacjonarne, domowe i perinatalne. Hospicjum domowe to swoisty „szpital na kółkach”. Personel medyczny, psycholog i pracownik socjalny dojeżdżają do domów chorych dzieci, by te nie musiały przebywać w szpitalu.
Fundacja Gajusz prowadzi także Pomoc dla Onkobohaterów, czyli pełne empatii wsparcie dla pacjentów onkologicznych oraz CUKINIĘ, czyli Centrum Terapii i Pomocy Dziecku i Jego Rodzinie – to wyjątkowe miejsce zapewniające wsparcie rodzinom doświadczonym przez los. Tuli Luli natomiast to Interwencyjny Ośrodek Preadopcyjny, do którego trafiają niemowlęta opuszczone przez rodziców. Fundacja pomaga chorym dzieciom, ale także ich siostrom i braciom. Udziela im wsparcia w ramach Programu Rodzeństwa.
OKNO z kolei to program pomocy dla dzieci, które po leczeniu onkologicznym wracają do funkcjonowania poza oddziałem szpitalnym, a Leczymy Dzieci Rodziną to kampania poszukiwania rodzin zastępczych dla chorych dzieci. Centrum Medyczne PoMoc jest przychodnią komercyjną, której działalność koordynuje Fundacja, a zyski z jej funkcjonowania są przeznaczane na pomoc Gajuszątkom.
Jak co roku Fundacja prowadzi kampanię wspierającą przekazywanie na rzecz jej podopiecznych 1,5% podatku. Przy tej edycji tzw. akcji 1,5% zespół Fundacji Gajusz wspierają konsultantki i konsultanci Linkleaders oraz zespół agencji kreatywnej SoHo. Kooperacja odbywa się na zasadach pro bono.
Zespół Linkleaders w ramach kampanii opracował key visual i landing page kampanii, a także nadzorował sesję zdjęciową i wideo oraz wspiera działania marketingowe w mediach. Ekspertki Linkleaders stworzyły całościową koncepcję komunikacji. Zespół agencji również zaprojektował i wykonał oprawę graficzną do komunikacji we wszystkich kanałach. Za realizację materiałów foto i wideo odpowiedzialna był zespół SoHo Agency.
Głównym motywem przewodnim działań jest pokazanie, w jak czuły i empatyczny sposób Fundacja Gajusz wspiera śmiertelnie chorych najmłodszych. Główne hasło kampanii brzmi: „To małe życie zaraz się skończy”.
– Hospicjum stacjonarne nazywamy Pałacem. Mieszkają w nim Książęta, śmiertelnie chore dzieci, którym medycyna nie jest w stanie pomóc. Mamę i tatę zastępują tu opiekunki, pielęgniarki i lekarze. Mimo to Pałac w niczym nie przypomina typowej placówki medycznej. Nasze maluszki zasługują na to, co najlepsze. Piękne otoczenie, śliczne ubranka, a przede wszystkim mnóstwo miłości. Dzień w Pałacu wygląda niemalże tak samo, jak w każdym domu. Jest pełen uśmiechu, czułości i radości, poczucia bezpieczeństwa w ramionach opiekunki. Właśnie tu, w hospicjum, wiemy najlepiej, że trzeba cieszyć się każdą chwilą, każdym uśmiechem. Radosne zabawy przerywa konieczność podania leków lub specjalnego jedzenia. Większość dzieci przyjmuje je przez sondę. Dzieciństwo to wszystko, co mają. A każdy dzień przypomina nam o tym, że to małe życie zaraz się skończy – tłumaczy stojącą za kampanią ideę Tisa Żawrocka-Kwiatkowska, prezes Fundacji Gajusz.
W ramach kampanii są prowadzone działania ATL i BTL. Działania pro bono z ramienia Linkleaders koordynują Justyna Jedlińska, współwłaścicielka agencji, Anna Zając, dyrektor zarządzająca agencji oraz Aleksandra Patura, konsultantka.
– Wierzymy w Linkleaders, że celem firmy nie jest tylko zarabianie pieniędzy, ale także aktywne dzielenie się swoją wiedzą i doświadczeniem na rzecz większego dobra. Dlatego też wspieramy w ramach działalności pro bono Fundację Gajusz. Zaangażowaliśmy nasze siły, kreatywne umysły i czas, aby wesprzeć Fundację, która na wiele niesamowitych sposobów pomaga ciężko chorym dzieciakom – mówi Justyna Jedlińska, współwłaścicielka Linkleaders.
Osoby zaangażowane w produkcję materiałów audiowizualnych:
Reżyseria: Roman Przylipiak
Operator: Kuba Jakielaszek
Muzyka: SonicVibes
Produkcja: Gabriela Kwiatkowska, Aga Ogorzałek
Grafiki: Joanna Samolewicz
Źródło: Fundacja Gajusz