Licealiści organizują projekty społeczne - choćby dla własnej przyszłości
– Organizowanie projektów społecznych pozwala nabyć kompetencje, których oczekują pracodawcy – powiedział do licealistów Jeremi Mordasewicz, doradca zarządu PKPP Lewiatan podczas Gali wręczenia stypendiów Fabryki Energii Społecznej dla najzdolniejszych młodych działaczy społecznych.
Motywowanie innych, negocjacje, współpraca w zespole, odpowiedzialność i inicjatywa – to kluczowe kompetencje kandydatów do pracy wskazane przez pracodawców zrzeszonych w PKPP Lewiatan. „Niestety w Polsce nie uczy się zarządzania projektami w szkole, tymczasem każdy z nas realizuje projekty na co dzień”, dodaje Andrzej Kozłowski, Dyrektor Wykonawczy ds. Strategii i Zarządzania Projektami PKN ORLEN. „Najlepszym sposobem zdobycia tych kompetencji przez licealistów, a tym samym zwiększenia swoich szans na rynku pracy, jest realizowanie nawet małych projektów społecznych”, przekonuje Marcin Bruszewski, inicjator kampanii CHDWP.PL – Choćby dla Własnej Przyszłości.
Stypendium na start
Aby ułatwić uczniom rozpoczęcie realizacji własnych projektów społecznych, organizatorzy kampanii CHDWP.PL przyznają 30 licealistom stypendium Fabryki Energii Społecznej. Stypendium to m.in. szkolenie, podczas którego uczniowie prowadzeni przez trenera Management Training & Development Center inicjują i planują własne projekty społeczne. 3 lutego odbyła się gala II edycji stypendium, na której najwyżej oceniony przez Jury i publiczność projekt otrzymał grant w wysokości 13 000 zł na realizację. Zwycięski projekt tegorocznej edycji umożliwi młodym ludziom odpowiedzialną decyzję o wyborze zawodu, dostarczając im odpowiedzi na najważniejsze pytania takie jak średnie zarobki, czy wymagane wykształcenie w poszczególnych profesjach. „Jak zostać kosmonautą?" to odpowiedź na prawdziwy problem społeczny moich rówieśników. Większość z nich nie wie, kim chciałaby w życiu zostać, a nawet jak wie, to nie ma pojęcia, jak się do tego zabrać”. Uzasadnia swój projekt Mateusz Jeziorski, lider zwycięskiej grupy.
Zobacz podsumowanie Gali:
Inicjatywa najważniejsza
Ponad 250 zaproszonych na galę warszawskich licealistów przyłączało się do zespołów projektowych stypendystów. „Stypendium Fabryki Energii Społecznej nie jest konieczne, by organizować projekty społeczne i zdobywać związane z tym umiejętności. Można przyłączyć się do już istniejącego projektu albo samemu skrzyknąć swoich znajomych ze szkoły. To, co się najbardziej liczy to własna inicjatywa.” Podsumowuje Galę Marcin Bruszewski, inicjator kampanii CHDWP.PL.
Kampania „Choćby Dla Własnej Przyszłości” zorganizowali pro publico bono członkowie Stowarzyszenia Polska Młodych, partnerem merytorycznym kampanii jest MT&DC, a partnerami Biuro Edukacji M. St. Warszawy, Fundacja Rozwoju Liderów oraz Studenckie Koło Naukowe Badań Marketingowych Chi-Kwadrat. Kampania powstała przy wsparciu finansowym PKN Orlen oraz Polkomtel S.A.
Źródło: inf. nadesłana