Kraków. Wolontariat - to proste! Kampania społeczna oraz nowy serwis internetowy dla wolontariuszy i NGO
Dwie krakowskie organizacje pozarządowe – Instytut Badań nad Cywilizacjami oraz Warsztat Innowacji Społecznych – promują wolontariat prezentując go, jako narzędzie zdobywania kluczowych kompetencji ważnych dla rozwoju profesjonalnej kariery.
Promocja ta odbywa się w ramach realizacji projektu „Wolontariat – to proste! Mapa wolontariatu dla Krakowa”. Jego głównym produktem jest internetowa platforma, dzięki której organizacje pozarządowe mogą łatwo i profesjonalnie przygotowywać oferty stażowe, czy wolontariackie. Serwis, o wdzięcznej nazwie „naochotnika.pl”, motywuje organizacje, aby prezentowały ogłoszenia w sposób atrakcyjny dla potencjalnych wolontariuszy – zarówno poprzez atrakcyjną wizualizację ogłoszeń, czy wykorzystanie technologii geolokalizacji, jak i poprzez wymóg określania konkretnych kompetencji, które angażująca się osoba będzie mogła rozwinąć w ramach realizacji danego wolontariatu. Twórcy serwisu twierdzą, iż w ten sposób organizacje mają możliwość pokazania, iż propozycja zaangażowania się w konkretną akcję jest przemyślana oraz jest również konkretną ofertą rozwoju dla wolontariusza.
Twórcy serwisu realizują również kampanię społeczną zwracającą uwagę na fakt, iż wolontariat rozwija profesjonalne kompetencje.
Bohaterami kampanii stali się krakowscy wolontariusze pracujący dla takich przedsięwzięć misyjnych jak TEDxKraków, Fundacja Aeris Futuro, Klub Jagielloński, Stowarzyszenie Ład czy Ośrodek Studiów o Mieście.
Rozpromienione twarze krakowskich wolontariuszy informują z atrakcyjnych estetycznie plakatów o tym, w jakich konkretnie kierunkach rozwijają się działając na rzecz realizacji misji społecznych.
Więcej informacji na: www.naochotnika.pl
Projekt jest współfinansowany przez Szwajcarię w ramach szwajcarskiego programu współpracy z krajami członkowskimi Unii Europejskiej.