Dotychczas podejmowane działania na rzecz promocji Małopolski, a w szczególności Stołecznego Miasta Krakowa skupiały się przede wszystkim na atrakcyjności tego regionu głównie zabytkowo. Projekt „Kraków nie tylko zabytkami stoi…” ma na celu promowanie Małopolski i Miasta Krakowa na arenie międzynarodowej poprzez wydarzenia sportowe.
„Kraków nie tylko zabytkami stoi. Kreowanie wizerunku i promocja Małopolski na arenie międzynarodowej poprzez najciekawsze wydarzenia sportowe" jest to projekt realizowany w ramach działania 8.1 Promocja Małopolski na arenie międzynarodowej, Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007-2013 finansowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
Na cel ten przeznaczono 1 260 685,00 zł, w tym wartość dofinansowania to 945 514,00 zł.
Wśród promowanych imprez znalazły się Cracovia Maraton, turniej Grand Prix Polski w Siatkówce Plażowej Mężczyzn, Międzynarodowe Regaty o Puchar Prezydenta Miasta Krakowa w Kajakarstwie Slalomowym i Otwarte Międzynarodowe Mistrzostwa Krakowa w Biegu Górskim „Bieg Trzech Kopców". Projekt zakłada ponadto wykorzystanie jednej z najważniejszych imprez kolarskich o znaczeniu międzynarodowym - Tour de Pologne, której część trasy wiedzie przez region Małopolski. W ramach kampanii promocyjno-informacyjnej stworzona zostanie wielojęzykowa platforma internetowa, a także spoty reklamowe, materiały reklamowe, plakaty oraz broszury.
Jako część projektu "Kraków nie tylko zabytkami stoi. Kreowanie wizerunku i promocja Małopolski na arenie międzynarodowej poprzez najciekawsze wydarzenia sportowe" powstał już Kalendarz na 2010 rok przygotowany przez Zarząd Infrastruktury Sportowej prezentujący wydarzenia sportowe odbywające się na terenie Krakowa, największe gwiazdy sportowe oraz krakowskie obiekty sportowe. W celu wzmożenia wydźwięku międzynarodowego w promocję projektu przysłużą się media: Internet, tv, prasa.
Źródło: Urzad Miasta Krakowa