Młodzież to grupa najbardziej dotknięta kryzysem ekonomicznym. Brak doświadczenia i umiejętności sprawia, że młodzi nie są konkurencyjni na rynku pracy. Dzisiaj co piąty młody Europejczyk nie może znaleźć pracy.
Według europejskich badań, w Polsce ok. 50% ludzi woli pracować na własny rachunek niż dla kogoś. Nie wszyscy mają na tyle odwagi, żeby spróbować. Grzegorz Babynko jest jednym z tych, którzy wybrali samozatrudnienie. Produkuje i sprzedaje biżuterię. Jest także ekspertem w wycenianiu kamieni szlachetnych. Pomimo że czasami jest bardzo trudno jego celem jest rozwoj biznesu.
Youth@work to kampania informacyjna, która ma ułatwić nawiązywanie kontaktów między młodymi ludźmi i małymi i średnimi firmami (MŚP). Ma ona za zadanie:
- ułatwić młodym ludziom znalezienie pracy w MŚP i tym samym szybkie zdobycie doświadczenia zawodowego i podniesienie kwalifikacji
- uświadomienie właścicielom małych przedsiębiorstw korzyści, jakie wiążą się z zatrudnianiem kreatywnych i dynamicznych młodych osób
- informowanie młodych ludzi o istniejących narzędziach, które mogą pomóc im w rozpoczęciu własnej działalności gospodarczej.
Źródło: Mostra S.A