Kolejna odsłona kampanii „Staż. Sprawdź, zanim pójdziesz!”
50 proc. studentów ocenia, że w trakcie studiów nie zdobywa doświadczenia zawodowego istotnego z punktu widzenia wejścia na rynek pracy. Właśnie dlatego ruszyła druga odsłona kampanii społecznej „Staż. Sprawdź, zanim pójdziesz!” mającej na celu zwiększenie poziomu edukacji praktycznej młodych ludzi poprzez zachęcenie pracodawców do organizowania staży i praktyk wysokiej jakości.
Polskie Stowarzyszenie Zarządzania Kadrami (PSZK) kontynuuje działania służące motywowaniu młodych ludzi do świadomego kierowania swoją karierą zawodową poprzez wybór rzetelnych programów staży i praktyk. - W celu wywołania społecznej dyskusji na temat trudnej sytuacji ludzi młodych na rynku pracy realizujemy kampanię społeczną „Staż. Sprawdź, zanim pójdziesz!”. Skłoniły nas do tego alarmujące wyniki badania studentów, zgodnie z którymi tylko ok. 20 proc. młodych nabywa w trakcie studiów umiejętności praktyczne, a prawie 60 proc. ma obawy związane z wejściem na rynek pracy. Tymczasem, wysokiej jakości programy staży i praktyk są jednym z najskuteczniejszych narzędzi zwiększających edukację praktyczną młodych ludzi oraz ich szanse na rynku pracy - komentuje Piotr Palikowski, prezes PSZK.
Mecenasami kampanii są: Nestlé, Orange, PZU oraz Siemens. Partnerem merytorycznym kampanii są Wyższe Szkoły Bankowe, z kolei Partnerem Technologicznym – eRecruiter.
Źródło: Polskie Stowarzyszenie Zarządzania Kadrami