Klienci Carrefour mogą wesprzeć 80. rocznicę Powstania Warszawskiego mikrodatkami Donateo
“Pomagaj i pamiętaj o Powstańcach Warszawskich” - pod takim hasłem 22 lipca br. w sklepach Carrefour ruszyła zbiórka na rzecz upamiętnienia Powstania Warszawskiego oraz wsparcia jego uczestników. Za pośrednictwem systemu mikrodonacji Donateo klienci sklepów Carrefour do 2 października br. mogą przekazać pieniądze na kampanię “BohaterON-włącz historię” Fundacji Sensoria.
Zbiórka na rzecz kampanii BohaterON to kolejna wspólna akcja Donateo z siecią sklepów Carrefour. Już w 2022 r. klienci sieci mogli przekazywać datki na rzecz Polskiej Akcji Humanitarnej, w tym na rzecz osób uchodźczych z Ukrainy, ofiar trzęsienia ziemi w Syrii i Turcji oraz dla dzieci objętych wsparciem w ramach programu Pajacyk. W tym roku tuż przed 80. rocznicą Powstania Warszawskiego firmy po raz kolejny łączą siły, aby wspólnie wesprzeć pamięć o Powstańcach i pomóc uczestnikom Powstania za pośrednictwem zebranych środków.
Od 22 lipca br. klienci hiper- i supermarketów sieci mają możliwość przekazania mikrodatku na wsparcie kampanii BohaterON. Wystarczy zapłacić kartą lub smartfonem za zakupy o wartości powyżej 50 zł przy kasie tradycyjnej. Po wybraniu na terminalu zielonego przycisku “TAK” stała kwota, wynosząca 2 zł, wpłynie na konto Fundacji Sensoria, co potwierdzi wydruk niefiskalny z terminala. Zebrane w okresie od 22 lipca do 2 października br. środki zostaną przeznaczone na rzecz upamiętnienia Powstania Warszawskiego oraz wsparcie uczestników wydarzeń sprzed 80 lat.
– W 80. rocznicę wybuchu Powstania Warszawskiego wraz z partnerami, Fundacją Sensoria i Carrefour Polska postanowiliśmy oddać hołd Powstańcom Warszawskim - mówi Krzysztof Adamski CEO BetterPOS i pomysłodawca projektu Donateo. - Jestem zaszczycony i dumny, że w taki właśnie sposób możemy “włączyć się w historię” używając najnowocześniejszych technologii cyfrowych, pomóc uczestnikom Powstania Warszawskiego, którzy jako dzieci zrozumieli, czym jest odpowiedzialność i wolność – dodaje Krzysztof Adamski.
Dzięki donacjom klientów Carrefour Fundacja Sensoria planuje zrealizować liczne projekty na rzecz upamiętnienia tych uczestników, którzy już odeszli, a także na bezpośrednie wsparcie Powstańców poprzez dostarczanie im ciepłych obiadów, zakupów, materiałów higienicznych oraz leków.
– W 2023 roku razem z przyjaciółmi projektu, Powstańcami Warszawskimi oraz ich rodzinami powołaliśmy Komitet Społeczny ds. Obchodów 80. Rocznicy Powstania Warszawskiego „Dumni z Powstańców”. Jest to trzyletnie (2023-2025), ogólnopolskie przedsięwzięcie związane z uroczystościami rocznicowymi. Cel jego powstania stanowi szczególne upamiętnienie walk z 1944 roku, edukacja historyczna dotycząca Akcji Burza oraz promocja postaw patriotycznych, aby obchody nabrały charakteru społecznego i realizowane były na terenie całej Polski, a nawet i świata. Naszym celem jest pokazanie, jak wiele osób nie tylko pamięta i podziwia Powstańców Warszawskich, ale także angażuje się w konkretne działania na rzecz upamiętnienia tej ważnej karty naszej historii – mówi Agnieszka Łesiuk-Krajewska, organizatorka kampanii „BohaterON – włącz historię!
Wszystkie środki, jakie do 2 października klienci Carrefour przekażą w mikrodatkach podczas płatności za zakupy zostaną przelane na konto fundacji. Poprzednie akcje wspólnie organizowane przez francuską sieć i Donateo przełożyły się na realną pomoc osobom potrzebującym, dlatego teraz firmy planują regularnie nawiązywać współpracę z nowymi fundacjami. Po zakończeniu zbiórki z Fundacją Sensoria klienci będą mogli przekazywać swoje mikrodatki na inny, wybrany przez partnerów cel.
Więcej o akcji na rzecz BohaterON:
https://bohateron.pl/donateo/
Partnerzy akcji
O Donateo
Donateo działa od 2020 roku jako fintechowy, ogólnopolski projekt autorstwa Krzysztofa Adamskiego, założyciela BetterPOS. Donateo to także technologiczna platforma fundraisingu cyfrowego, wykorzystująca najnowocześniejsze rozwiązania w zakresie płatności bezgotówkowych w sektorze dobroczynności. Donateo umożliwia darczyńcom szybkie i łatwe przekazanie wsparcia na rzecz fundacji i stowarzyszeń przy okazji codziennych zakupów w sklepach online i offline w całej Polsce. System mikrodonacji Donateo został nagrodzony w konkursie CSR Poland Awards 2024 za znaczący wkład w rozwój społecznej odpowiedzialności biznesu w Polsce. Więcej o Donateo na donateo.pl.
O Carrefour
Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce ponad 850 sklepów w 6 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów hurtowo-dyskontowych, osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci 40 stacji paliw.
Dzięki multiformatowej sieci ponad 14 000 sklepów w 40 krajach, Grupa Carrefour jest jednym z wiodących sprzedawców żywności na świecie. W 2023 r. sieć odnotowała sprzedaż na poziomie 94,1 miliarda euro. Grupa Carrefour zatrudnia obecnie ponad 300 000 pracowników w sklepach zintegrowanych, którzy pomagają uczynić markę światowym liderem w transformacji żywności dla wszystkich, oferując codziennie żywność wysokiej jakości, dostępną i w rozsądnej cenie. Pod szyldami Carrefour na całym świecie pracuje ponad 500 000 osób. Więcej informacji o Carrefour można uzyskać na stronie www.carrefour.com lub na Twitterze (@news_carrefour) oraz LinkedIn (Carrefour).
Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy.
Źródło: Fundacja Donateo