NGO.pl: Kampania zachęcająca do przekazania naszej organizacji pożytku publicznego odpisu od podatku powinna być nie tylko skuteczna, ale również etyczna. Tylko co to w zasadzie znaczy?
Każdy z nas natyka się w „sezonie jednoprocentowym” na bardzo wiele zachęt, kampanii i próśb. Nie jest łatwo przebić się przez swego rodzaju zgiełk promocyjny. Dlatego wiele organizacji pożytku publicznego, chcąc dotrzeć do jak najszerszej grupy odbiorców, szuka sposobu na to, by się wyróżnić. Ale czy cel uświęca środki?
Czy w ramach apelowania o przekazanie odpisu podatku przez obywateli „wszystko wolno”? A może istnieją jednak zasady i granice, których nie należy przekraczać? Czy można epatować cierpieniem? Doprowadzać do brutalizacji treści lub wulgaryzacji języka? Czy niektóre kampanie swoim językiem lub przesłaniem nie wypaczają wręcz idei leżącej u podstaw 1%? Manipulują przekazem? Czy nie zdarza się w nich infantylizacja treści? Mimo ich liczby, to wciąż tylko niektóre przykłady możliwych zarzutów.
Namysł nad etyczną stroną prowadzonych przez nas kampanii wydaje się więc niezbędny. Zwłaszcza teraz, gdy w znacznie większym stopniu mamy szansę dotrzeć – jako sektor – do obywateli z przekazem o naszym istnieniu i działaniach. W tym namyśle potrzebujemy Waszej pomocy. Zapraszamy więc do udziału w debacie!