Już drugi rok trwa kampania prowadzona przez studentów jednej z warszawskich uczelni. Każdego dnia w szeroki zakres działań angażuje się kilkadziesiąt osób. Wszystko po to, by przekonać Polaków do mycia rąk.
Organizatorem kampanii Cała Polska Myje Ręce jest Katedra Public Relations i Komunikacji Marketingowej UKSW (Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie). Kampanię w ramach zajęć przeprowadzają studenci. Każdy z nich pełni w akcji określoną rolę. Są osoby zajmujące się mediami społecznościowymi (kampanię można znaleźć m.in. na Facebooku, Instagramie, Youtubie), fotografią, zbieraniem informacji, czy tworzeniem grafik.
W ramach Kampanii Cała Polska Myje Ręce organizowane są również lekcje pokazowe w szkołach i przedszkolach. Studenci w ciekawy sposób przekazują dzieciom informacje dotyczące higieny mycia rąk (po co, kiedy i jak myć ręce). Dzieci otrzymują od prowadzących specjalnie przygotowane kolorowanki, naklejki oraz dyplomy. W każdej placówce studenci zostawiają instrukcje mycia rąk i zachęcają do powieszenia jej w łazienkach. (Szkoły chętne do udziału w akcji mogą kontaktować się z twórcami kampanii poprzez Facebooka.)
Każdy z tworzących kampanię regularnie raportuje swoje działania. Raz w tygodniu, podczas zajęć studenci omawiają swoje problemy i sukcesy, wyciągają wnioski z dotychczasowych przedsięwzięć. Starają się by ich kampania była jak najbardziej profesjonalna i skuteczna.
Kampania jest akcją społeczną. Studenci i uczelnia nie czerpią z niej korzyści majątkowych. Wszystkie potrzebne materiały tworzą sami lub otrzymują od pozyskanych sponsorów. Jeśli ktoś twierdzi, że nie da się zmobilizować i skoordynować działań ponad 70 osób powinien zobaczyć jak radzą sobie studenci komunikacji medialno-marketingowej na UKSW.