Przeglądarka Internet Explorer, której używasz, uniemożliwia skorzystanie z większości funkcji portalu ngo.pl.
Aby mieć dostęp do wszystkich funkcji portalu ngo.pl, zmień przeglądarkę na inną (np. Chrome, Firefox, Safari, Opera, Edge).
Publicystyka
Kampania informacyjna Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich skierowana do NGOs i firm
Marcela Wasilewska
Europejski Rzecznik Praw Obywatelskich, P. Nikiforos Diamandouros, uruchomił w czerwcu 2007 r. kampanię skierowaną do stowarzyszeń, organizacji pozarządowych, urzędów regionalnych, szkół i uczelni wyższych, informującą o ich prawach do wnoszenia skarg.
Spośród skarg, jakie wpływają do Europejskiego Rzecznika
Praw Obywatelskich, aż 95% pochodzi od obywateli, a tylko 5% od
firm, stowarzyszeń i innych organizacji. Dla tej ostatniej grupy
typowe sprawy dotyczą opóźnionych płatności w projektach
europejskich, problemy związane z procedurami przetargowymi, błędy
prawne lub odmowa dostępu do dokumentów.
Decyzje rzecznika nie są prawnie wiążące, ale instytucje
unijne starają się z nim współpracować.
W ramach kampanii opublikowana została nowa broszura
informacyjna wyjaśniająca na konkretnych przypadkach zawiłości
unijnej administracji.
Więcej informacji oraz broszurę można znaleźć na stronie
Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich.
Teksty opublikowane na portalu prezentują wyłącznie poglądy ich Autorów i Autorek i nie należy ich utożsamiać z poglądami redakcji. Podobnie opinie, komentarze wyrażane w publikowanych artykułach nie odzwierciedlają poglądów redakcji i wydawcy, a mają charakter informacyjny.