Kampania promuje aktywną rehabilitację jako skuteczną metodę re-integracji społecznej osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Kampanię reklamową przygotowała agencja marketingu społecznego Telescope.
Fundacja Aktywnej Rehabilitacji, największa w Polsce organizacja od 25 lat zajmująca się specjalistyczną rehabilitacją osób poruszających się na wózkach inwalidzkich wraz z Państwowym Funduszem Rehabilitacji Osób Niepełnoprawnych rozpoczynają działania informacyjne w ramach kampanii promującej aktywną rehabilitację jako skuteczną metodę re-integracji społecznej osób poruszających się na wózkach inwalidzkich.
Raport "Osoby niepełnosprawne na rynku pracy", wykonany przez SMG/KRC w lutym 2006 r., pokazuje, iż większość niepełnosprawnych jest przekonana, że w Polsce, pomimo licznych zmian, odczuwanych głównie w większych ośrodkach miejskich, funkcjonuje powszechnie negatywny obraz osoby niepełnosprawnej (ON). Postrzegana jest ona jako ubezwłasnowolniony, chory człowiek, który potrzebuje pomocy innych.
- Skuteczność naszych działań to 99% - wyjaśnia Elżbieta Głogowska prezes Fundacji. - To oznacza, że osoby, którymi się zajmujemy zamiast leżeć unieruchomione w łóżkach w oczekiwaniu na pomoc rodziny lub opieki społecznej wracają do pracy, podejmują lub rozpoczynają naukę, zakładają rodziny. Państwo nie musi ich utrzymywać, co więcej, oni sami – pracując i płacąc podatki – utrzymują państwo i przyczyniają się do wzrostu. Warto inwestować w skuteczność. Ale w naszej działalności oprócz strony czysto ekonomicznej znacznie ważniejsza jest strona ludzka – przywracamy niezależność; ludzie, choć na wózkach znowu sami decydują co, kiedy i gdzie będą robić, mogą być po prostu spełnieni i szczęśliwi – podsumowuje Głogowska.
W Polsce co roku na wózek trafia około 1000 osób. Większość z nich to ofiary wypadków komunikacyjnych, a także skoków do wody. W grupie poszkodowanych zdecydowanie przeważają mężczyźni. Fundacja Aktywnej Rehabilitacji pragnie dotrzeć do jak największej liczby osób potrzebujących.
Od strony strategicznej i reklmowej kampanią opiekuje sie Agencja TELESCOPE, specjalizująca się w kampaniach społecznych (www.telescope.org.pl).
Spot w formie testymoniala, pokazuje trzy osoby- Monikę, Krzyśka i Adama, którzy mówią kim są, jakie maja marzenia, czym się zajmują zawodowo. Jeżdżąc na wózku, można prowadzić firmę, być mamą, z pasją uprawiać sport.
Film zrealizowany w wyrazistej nowoczesnej konwencji dobitnie przekazuje komunikat: „tak, można”. Spot w reżyserii Bartka Piotrowskiego wyprodukował MOJO FILMS. Media plan przygotowuje Dom Mediowy INNOVATIONS.
Kampania obejmuje emisje spotu w telewizjach (TVP INFO, TVN, TVN Siedem, TVN Meteo, TVN Style, TVN Turbo, CANAL+, PLANETE+, HYPER+, DOMO+, KUCHNIA+ , SPORT CLUB, TVS, TELE 5, POLONIA1, Nat Geo Wild, Orange Sport), kinach (Cinema City), sieci ekranów Benefit Multimedia S.A. na terenie całej Polski, reklamę zewnetrzną– citylighty (AMS), Internet (WP, Interia, Onet), działania na serwisach społecznościowych, BTL oraz szeroko zakrojone działania PR.
Wielu Partnerów wspiera kampanię pro bono.
TELESCOPE zajmuje się doradztwem w zakresie marketingu społecznego, opracowywaniem strategii, tworzeniem społecznych kampanii reklamowych, łaczeniem miedzysektorowym podmiotów, projektami CSR, planowaniem mediów oraz pozyskiwaniem i realizacją projektów z funduszy UE.
Ma na swoim koncie ponad 50 kampanii społecznych, szereg nagród, min. Dobroczyńca Roku, Biały Kruk, Złote i Srebrne EFFIE, Kampania Społeczna Roku, Newsweek 1%.
Źródło: Telescope